آموزش حضوری دروس عملی هنرستانی‌ها از ابتدای بهمن در شهرهای آبی و زرد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای دروس کارگاهی، عملی و تخصصی هنرستان‌ها با توجه به ماهیت کارهای عملی و مهارتی در شبکه شاد میسر نیست و با مشکلاتی همراه و لازم است به صورت حضوری برگزار شوند که از ابتدای بهمن ماه این امکان در شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شد.

به گزارش ایمنا، مصطفی آذرکیش، به تبیین روند آموزش مجازی هنرستانی‌ها پرداخت و اظهار کرد: ۱۶۶۳ کانال تخصصی برای ۲۶ رشته شاخه فنی و حرفه‌ای و ۷۰ رشته شاخه کاردانش در شبکه شاد ایجاد شده است. بیش از ۷۵۰۰ عنوان محتوای آموزشی در این کانال‌ها بارگذاری شده است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: هرچند باید توجه داشت که اجرای دروس کارگاهی، عملی و تخصصی هنرستان‌ها با توجه به ماهیت کارهای عملی و مهارتی در شبکه شاد میسر نیست و با مشکلاتی همراه است.

آذرکیش تاکید کرد: لازم است کارگاه‌های عملی به صورت حضوری برگزار شوند که از ابتدای بهمن ماه این امکان در شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه علیرغم تأثیر منفی شیوع کرونا بر آموزش‌های مهارتی، رشد سهم فعلی آموزش مهارتی در دوره متوسطه قابل توجه است و در سال جاری ۳۲ هزار هنرجو بیشتر از سال قبل در هنرستان‌ها ثبت نام کردند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: هم چنین در چند سال اخیر شاهد افزایش چهار برابری هنرجویان هنرستان‌های مناطق محروم و روستایی بودیم. شمار دانش آموزان دوره‌های فنی و کاردانش در این مناطق از ۲۵ هزار به ۹۸ هزار نفر رسیده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 468845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.