داروی متفورمین بر بیماران کرونایی مبتلا به دیابت نوع ۲ چه تاثیری دارد؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مصرف داروی متفورمین خطر مرگ بیماران کرونایی مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی متفورمین بر کاهش خطر مرگ و میر بیماران کرونایی مبتلا به دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های سلامت ۲۵ هزار و ۳۲۶ فرد را که آزمایش کرونا داده بودند، ارزیابی کردند. طی انجام این مطالعه ۱۱ درصد افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود جان خود را از دست دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹۳ درصد کسانی که بر اثر بیماری کرونا فوت کردند، بیش از ۵۰ سال سن داشتند و فشار خون آن‌ها نیز بالا بود. علاوه بر این محققان دریافتند که دیابت خطر مرگ و میر بیماران کرونایی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، به طوری که ۶۷ درصد کسانی که در این مطالعه جان خود را از دست دادند، علاوه بر بیماری کووید -۱۹، به بیماری دیابت نیز مبتلا بودند.

پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف داروی متفورمین مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد. به طوری که ۱۱ درصد افراد کرونایی مبتلا به دیابت نوع دوم که متفورمین مصرف کردند، جان خود را از دست دادند، اما این درصد در میان کسانی که داروی متفورمین مصرف نکردند، ۲۳ درصد بود.

به گفته محققان مصرف داروی متفورمین، به عنوان یک عامل مستقل تأثیرگذار بر مرگ و میر بیماران کرونایی در نظر گرفته می‌شود. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده در این مطالعه مورد تأیید قرار بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Frontiers in Endocrinology منتشر شده است.

کد خبر 468778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.