پربازدیدترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته ای که گذشت

از پیشتازی شهرداری اصفهان در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تا راه‌اندازی مترو قم و آخرین اخبار احداث تراموا در کلانشهر اصفهان را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش ایمنا، در این بسته خبری، مهم‌ترین رویدادها و اخبار کلانشهرهای کشور که در هفته گذشته در این رسانه منتشر شده و جز پربازدیدترین ها بوده است را مرور می‌کنیم:

فاز نخست مترو قم با ۲ ایستگاه راه‌اندازی می‌شود

راه اندازی فاز اول خط یک مترو، دو ایستگاه مسافر گیر و تکمیل چهار ایستگاه عبوری مترو قم از اخبار پربازدید هفته گذشته بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: با راه اندازی فاز اول خط یک مترو، دو ایستگاه مسافر گیر خواهیم داشت و چهار ایستگاه عبوری نیز به تدریج کامل می‌شود.

«باغ گلدسته» نونوار می‌شود

خبر بعدی، عملیات عمرانی جهت بهسازی باغ گلدسته از پر بازدیدهای سرویس کلانشهرها در هفته گذشته بود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: عملیات پیاده‌روسازی باغ گلدسته به اتمام رسیده و عملیات سنگ‌فرش پیاده رو ضلع غربی خیابان چهارباغ خواجو با عنوان پیرایش شهری در دست اقدام است.

شهرداری اصفهان در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر پیشرو است

بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر پیشرو توسط شهرداری اصفهان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان ایمنا بود.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: مجموعه شهرداری اصفهان به عنوان نهاد الگو در خصوص مدیریت مصرف انرژی همچنین توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر است.

هزینه ۲۴ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل خط دو مترو / بر راه اندازی تراموا اصرار داریم

گفتگوی شهردار اصفهان در برنامه زنده تلویزیونی" گفت‌وگوی هفته" نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

شهردار اصفهان در این برنامه گفت: برای خط دوم مترو باید حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم تا این خط تکمیل شود، تاکنون دستگاه حفاری TBM در دو لاین، هرکدام نزدیک به ۳.۵ کیلومتر پیشرفت کرده است.

قدرت الله نوروزی اظهار کرد: امروز بیشتر بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است و بر ساخت تراموا اصرار داریم که این به دلیل نگاه محیط زیستی است.

پروژه موزه میدان امام علی (ع) آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ پروژه در دستور کار است، گفت: پروژه موزه میدان امام علی (ع) در سرای خیار آماده بهره‌برداری است.

مخالف تخریب ساختمان‌های قدیمی چهارباغ هستیم

گفتگوی شهردار اصفهان در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

شهردار اصفهان در این برنامه با بیان اینکه مخالف تخریب ساختمان‌های قدیمی چهارباغ هستیم و این اقدام را پسندیده نمی‌دانیم، گفت: قرار نیست دستاوردهای گذشته را تخریب و ساختمان جدید بسازیم، اما بر ساماندهی و ترمیم مخروبه‌ها تاکید داریم.

تسهیلات ویژه شهرداری برای کاهش خسارت‌های کرونایی

صحبت‌های مدیردرآمد شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران از دیگر خبرهایی بود که در هفته گذشته بازدید زیادی را به خود اختصاص داد.

نادر آخوندی با اشاره به شرایط ویژه کرونایی و حمایت‌های انجام شده از سوی شهرداری گفت: با موافقت کمیته اقتصادی مقابله با کرونا در شهرداری، تسهیلات ویژه‌ای برای کاهش خسارت‌های کرونایی مستأجران اماکن در اختیار شهرداری و پیمانکاران در نظر گرفته شد؛ به عنوان مثال برای مستأجران شهرداری اسناد دریافتی مربوط به اجاره اماکن شهرداری به علت شیوع بیماری کرونا از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ تیرماه با تخفیف وصول شد و در ارتباط با پارکینگ‌های شهرداری که در اجاره متقاضیان قرار گرفته است، بر اساس بررسی معاونت حمل و نقل و ترافیک و درخواست شرکت مهندسی نیک‌اندیش، مقرر شد به منظور جبران بخشی از زیان وارده به مستأجران اجاره بها با تخفیف به مدت دو ماه وصول شود و پارکینگ‌هایی که بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده بود مشمول تخفیف شود.

مکان‌سازی شهری چیست؟

ترجمه مکان سازی شهری نیز مورد استقبال مخاطبان ایمنا قرار گرفت.

مکان‌سازی به عنوان یک ایده کلیدی و یک رویکرد علمی برای بهبود یک محله، شهر یا منطقه، مردم را به سمت بازآفرینی فضاهای عمومی سوق می‌دهد؛ در این فرآیند، شهروندان نقش اصلی طراحی شهری را بر عهده دارند و شوراهای شهری و شهرداری نیز مجری ایده‌های مردم محسوب می‌شوند.

قول شهردار اصفهان به استاد فرشچیان: حافظ نظم و هارمونی شهر هستیم

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان روز چهارشنبه طی دیدار تصویری با استاد فرشچیان گفتگو گرد که این خبر نیز مورد توجه مخاطبان ما قرار گرفت.

شهردار اصفهان گفت: به استاد فرشچیان قول می‌دهیم شهرداری حافظ نظم و هارمونی شهر باشد، به مفاهیم هویتی آن توجه داشته و از این مواضع کوتاه نیاید.

از منطقه ۱۰ اصفهان چه خبر؟

خبر تکمیل نهضت آسفالت خیابان‌ها و معابر منطقه١٠ اصفهان نیز از دیگر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرها طی هفته گذشته شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: در راستای تکمیل نهضت آسفالت، امسال خیابان‌ها و معابر این منطقه با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بهسازی شده است.

کد خبر 468673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.