آخرین تصمیمات ستاد کرونا اصفهان در خصوص "بازگشایی مدارس" و "جذب نیرو" در بیمارستان ها

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت استان، بازگشایی مدارس، برگزاری مراسم مذهبی، وضعیت فعالیت نیروی انسانی ادارات، تکمیل تجهیزات بیمارستان‌ها و استفاده از سامانه ماسک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی شامگاه پنج‌شنبه _۲۵ دی ماه_ در نشست خبری آنلاین ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت آمار کرونا استان نسبت به آذرماه تغییرات بسیاری داشته است، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌ها تعداد ترخیصی‌ها ۷۸ نفر و آمار بستری‌ها ۶۹ نفر بوده است و افزایش تعداد ترخیصی‌ها نسبت به بستری‌ها نشان دهنده کاهش فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمان است.

وی ادامه داد: در استان ۹ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و وضعیت سایر شهرستان‌ها نیز مانند هفته قبل است، ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ساعت چهار صبح برای ۱۰ شهر استان شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، مبارکه، زرین شهر، آران و بیدگل، فلاورجان و شهرضا همچنان اجرا می‌شود و علاوه بر آن در شهرها و شهرستان‌های دیگر نیز با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور و برنامه‌ریزی ستاد کرونا شهرستان‌ها، امکان اعمال منع تردد شبانه وجود دارد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح زوج و فرد تا پایان دی ماه اعمال می‌شود؛ تا پایان روز جمعه هم به طور یکسره از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب این طرح اعمال می‌شود تا به کاهش آلاینده‌های جوی کمک شود.

وی با اشاره به رسیدگی به مشکلات بیمارستان‌های استان اصفهان، اضافه کرد: مسائل و مشکلات در سه دسته درخواست تأمین اعتبار برای بیمارستان‌ها و پروژه‌های نیمه تمام شهرستان‌ها، درخواست تأمین اعتبار برای تجهیزات بیمارستان‌ها و درخواست نیروی انسانی تقسیم‌بندی شد تا به آن‌ها رسیدگی شود.

غلامی در خصوص تأمین اعتبار برای تجهیزات بیمارستان‌ها، تصریح کرد: در مورد تأمین نیروی انسانی و کمبود نیروهای متخصص مجوز کشوری صادر شده و ۲۳ هزار نفر نیرو در حال طی کردن مراحل جذب هستند و ۳۰ هزار نیروی دیگر نیز تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ جذب خواهند شد.

وی گفت: موضوع بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن ماه، در ستادهای ملی و استانی مطرح شده است، با برنامه‌ریزی شورای آموزش‌وپرورش در شهرهای آبی و زرد در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود تا در گروه‌بندی‌های مشخص در مدرسه حضور یابند، البته که باید تمام دستورالعمل‌ها در بازگشایی مدارس به ویژه در پایه اول و دوم ابتدایی و فنی‌حرفه‌ای‌ها رعایت شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با اشاره به تأمین اعتبار ویژه برای شهرستان‌ها و با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام تا خرداد به اتمام خواهد رسید، افزود: به درخواست بیمارستان‌های آران و بیدگل، شهرضا، نائین، گلپایگان، خمینی‌شهر، مبارکه و سایر شهرستان‌هایی که اعلام نیاز کردند، رسیدگی می‌شود تا پروژه‌های نیمه تمام، تکمیل شود، شهرستان‌هایی که از خیران برای ساخت بیمارستان‌ها استفاده کنند، می‌توانند با مشارکت ۶۰ به ۴۰ دولت نیز به پیشبرد پروژه‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مذهبی، ادامه داد: گروه‌های مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های ویژه می‌توانند مراسمی را به صورت محدود برگزار کنند، پیش‌بینی‌شده که موج بعدی کرونا در بهمن ماه است و با رعایت دقیق محدودیت‌های هوشمند می‌توانیم شرایط را کنترل کنیم، البته که نباید عادی‌انگاری شود و باید از دورهمی‌ها نیز خودداری شود، چراکه دوباره به وضعیت نارنجی و قرمز سوق پیدا خواهیم کرد. همکاری همه‌جانبه برای ماندن در وضعیت مطلوب فعلی نیاز است.

غلامی درباره استفاده سامانه ماسک، افزود: با پیگیری‌ها قرار شد تا در تمام ادارات و دستگاه‌هایی اجرایی این سامانه نصب شود و تاکنون در ۷۰ درصد ادارات و دستگاه‌های اجرایی به ویژه در مکان‌هایی عمومی و پرجمعیت مانند دادگستری سامانه ماسک استفاده می‌شود.

کد خبر 468618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.