روز شیراز ۱۴۰۰ باید متفاوت برگزار شود

رئیس شورای شهر شیراز گفت: روز و هفته شیراز فرصت مناسبی است تا بخشی از ظرفیت‌های پرشمار شیراز به ویژه در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن، در سطح جهانی معرفی و تبیین شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای اسلامی شهر شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه فعالیت در عرصه فرهنگ دشوار است، تصریح کرد: این حوزه هم با تعدد تولیت و مسئولیت‌های موازی همراه است و هم تمام آحاد مردم را در جامعه هدف خود دارد؛ از این رو کار کردن در این حوزه ظرافت و حساسیت‌های خاصی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این شورا و دستگاه‌های متولی فرهنگ، طی سال‌های اخیر در این عرصه تلاش‌ها و اقدامات زیادی انجام داده‌اند، اضافه کرد: با این حال ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باقی مانده که نیاز به همت و تلاش مضاعف دارد.

موسوی با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز شیراز، تأکید کرد: معتقدم با وجود شرایط خاص فعلی، اما ضروری است که روز شیراز در اردیبهشت ۱۴۰۰ متفاوت و برجسته‌تر از گذشته برگزار شود.

وی جهت‌گیری مطلوب آئین بزرگداشت روز شیراز را معرفی این کلان‌شهر در سطحی فراتر از کشور عنوان کرد و افزود: روز و هفته شیراز فرصت مناسبی است تا بخشی از ظرفیت‌های پرشمار شیراز به ویژه در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن، در سطح جهانی معرفی و تبیین شود.

موسوی با یادآوری اینکه شیراز خاستگاه مفاخر و مشاهیر جهانی زیادی بوده است، گفت: پیشنهاد من این است که هم معرفی این مفاخر و مشاهیر در برنامه‌های روز شیراز مدنظر قرار گیرد و هم از همین چهره‌های برجسته که در هر کجای جهان در قید حیات هستند به صورت مجازی و حقیقی دعوت شود تا در معرفی و انتقال ظرفیت‌های پایتخت فرهنگ و تمدن ایران، متولیان برگزاری این رویداد مهم را یاری کنند.

کد خبر 468594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.