توجه به حقوق شهروندان معلول در اجرای پروژه‌های شهری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌های شهرداری برای طراحی پروژه‌های عمرانی شهر توجه به حقوق شهروندی معلولان است تا فضایی مناسب برای تردد آن‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز (چهارشنبه) در جلسه با مسئولان بهزیستی و جامعه معلولان گلپایگان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری شهرداری گلپایگان برای معلولان این شهر اظهار کرد: هرچند مشکلات ویژه معلولان در شهر زیاد و برطرف کردن تمام آن‌ها زمان‌بر است، اما با هدف ارتقای کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، بوستان‌ها و پیاده روها به همت مجموعه مدیریت شهری مناسب سازی شده است و سعی داریم با همکاری سایر نهادها فضاهای استانداردی را برای معلولان فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌های شهرداری برای طراحی پروژه‌های عمرانی شهر توجه به حقوق شهروندی معلولان است تا فضایی مناسب برای تردد و تفریح معلولان ایجاد شود و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای مناسب‌سازی ساخت و سازها ادامه دارد.

شهردار گلپایگان افزود: اگر زمینه برای حضور فعال معلولان در جامعه فراهم شود می‌توانند در تمام عرصه‌ها نقش بسزایی داشته باشند و جامعه نیز از توان آن‌ها استفاده خواهد کرد.

«سیده فاطمه قائمی» رئیس اداره بهزیستی گلپایگان در ادامه با اشاره به لزوم مناسب سازی فضای شهری برای معلولان اظهار کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و مناسب، باید این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر نقش شهرداری در رعایت استانداردهای مناسب سازی گفت: مناسب سازی اماکن عمومی و معابر شهری برای حضور مؤثر معلولان، سالمندان و ناتوانان حرکتی و برخورداری آن‌ها از امکانات شهری، بسیار حائز اهمیت است و فعالیت شهرداری در یکسال و نیم اخیر با گذشته قابل مقایسه نیست و نشان دهنده نگاه ویژه شهردار به مسائل معلولان است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد که بهزیستی و مسئول جامعه معلولان شهرستان مسائل و مشکلات معلولان را تهیه و بر مبنای اهمیت دسته بندی و به شهرداری ارائه کند تا شهرداری نیز برای رفع مشکلات پیش رو اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 468364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.