رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروهای خود، توان مالی ندارند

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال گفت: به دلیل الزام به دریافت وجوه نقدی در طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، تاکسیرانان این شهر برای تعویض و نوسازی خودرو خود توان مالی ندارند.

مصطفی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فراهم شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون شهری واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال می‌توانند نسبت به نام‌نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

وی افزود: در ناوگان تاکسیرانی شهرداری ماسال ۲۸۰ دستگاه تاکسی درون شهری فعال هستند که از این تعداد حدود ۴۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال تصریح کرد: به دلیل ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت برای متقاضیان طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری و نقدی بودن وجوه خرید خودرو، این طرح با استقبال کم تاکسیرانان ماسال مواجه شده است به طوری که در سال جاری تنها شش راننده در آن ثبت نام کرده‌اند.

عباسی تاکید کرد: به دلیل افزایش قیمت خودرو و پرداخت نقدی برای تعویض تاکسی‌های فرسوده، تاکسیرانان ماسال برای تعویض و نوسازی خودرو خود توان مالی ندارند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا تاکسیرانان را در وضعیت بسیار بد مالی و معیشتی قرار داده است، دولت باید برای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده در اختیار این رانندگان قرار می‌داد تا این طرح با سرعت بیشتری در شهرها به نتیجه می‌رسید.

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال تصریح کرد: در حال حاضر نداشتن بیمه تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بسیاری از تاکسیرانان این شهر با آن مواجه هستند.

عباسی خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروهای سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است که قیمت این خودروها نسبت به سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، شهر ماسال در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 468244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.