«ناوبندر مکران و ناو موشک انداز زره» به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند

ناو بندر مکران و ناو موشک انداز زره، فردا در آغاز رزمایش دریایی اقتدار و در مراسمی با حضور مقامات کشوری و لشکری به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، فردا در نخستین روز رزمایش دریایی اقتدار، طی مراسمی ناو بندر مکران و ناو موشک‌انداز زره با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شوند.

ناو بندر مکران، بزرگترین شناور نظامی کشور است که با تلاش متخصصان مجموعه‌ی کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش به یکی از بزرگترین ناو بندر ناو بندرهای بالگردبر تبدیل شده تا پشتیبانی از ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های دور دست به ویژه منطقه شمال اقیانوس هند، تنگه باب المندب و دریای سرخ را بر عهده داشته باشد.

الحاق ناو موشک‌انداز زره با قابلیت مانور و سرعت بالا به ناوگان جنوب نداجا امکان حراست از آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌آورد.

همچنین امروز تعدادی از یگان‌های شناوری نیروی دریایی ارتش در محدوده‌ی آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند برای اجرای رزمایش اقتدار دریایی گسترش یافتند.

ناو بندرها به عنوان یک پایگاه دریایی متحرک عمل می‌کنند، آنها بخشی از زیرساخت‌های کلیدی هستند که نیروها و تجهیزات گسترش یافته در دریا را پشتیبانی می‌کنند.

ناو بندرها شامل یک دک اصلی که برای نشست و برخاست بالگرد و پهپاد است که برای مأموریت پشتیبانی در دریا و فرماندهی و کنترل طراحی شده‌اند.

یکی از قابلیت‌های ناو بندر بارگیری و جابجایی همزمان چندین هاورکرافت در پهنه دریا است. از دیگر قابلیت‌های ناو بندر تعمیر و نگهداری و اعزام و دریافت شناورهای تندرو و هاورکرافت به دریا، جهت انجام مأموریت‌های تیم‌های واکنش سریع است.

از دیگر توانمندی‌های ناو بندر پشتیبانی شناورها در عملیات‌های تبادل دریایی جهت ارسال تجهیزات، سوخت، آب و حتی تبادل نیرو در شرایط نامساعد جوی است.

ناو بندر دارای قابلیت اعزام تیم‌های عملیات جست و جو و نجات SAR جهت امدادرسانی به شناورها در وضعیت اضطرار است. ناو بندر قادر به پشتیبانی از انواع شناورها در آب‌های دوردست است.

کد خبر 468146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.