کارخانه تولید خوراک دام شرکت فجر رحمت‌آباد نطنز افتتاح شد

صبح امروز کارخانه تولید خوراک دام شرکت فجر رحمت‌آباد نطنز همزمان با سه طرح دیگر از طریق ویدئو کنفرانس با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز به صورت همزمان پنج طرح بزرگ دامپروری این بنیاد را در استان‌های اصفهان (دو طرح)، کردستان، کرمانشاه و مرکزی از طریق وبینار افتتاح کرد.

کارخانه تولید خوراک دام در رحمت‌آباد نطنز با ظرفیت‌ تولید سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن خوراک اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۲۵ نفر و سرمایه گذاری پنج میلیارد تومان از طریق وبینار با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید

فتاح در این وبینار اظهار کرد: افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در شهرستان نطنز یک کار بنیادی است که می‌تواند پایه‌گذار افتتاح پروژه‌های دیگری در استان اصفهان باشد.

این واحد در روستای رحمت‌آباد در ۱۵ کیلومتری شهر نطنز واقع شده و دارای ۵ هزار و ۶۰۰ رأس گاو شیری است.

به گزارش ایمنا، شرکت شیر و دام بنیاد در سال ۱۳۶۴ تأسیس شد، این شرکت زیرمجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان است و در واحد گاوداری دام اصیل با استفاده از گاوهای شیری رجیستر فعالیت خویش را تداوم بخشید، در سال ۱۳۸۷ پروژه واحد گاوداری شیری رحمت آباد واقع در شهرستان نطنز که از واحدهای گاوداری ایجادی است به شرکت ضمیمه شد.

در آذرماه سال ۱۳۹۲ واحد گاوداری دام اصیل نیز از این شرکت منفک و به پژوهشکده غذا تحویل شد و حوزه تمرکز فعالیت شرکت به واحد گاوداری رحمت آباد منتقل شده است. در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگترین مجموعه گاوداری شهرستان نطنز با تولید روزانه بیش از ۱۰۰ تن شیر خام با کیفیت بسیار ممتاز و با رکورد سرانه هر رأس ۴۰ کیلوگرم نقش مؤثری در تأمین شیر سالم کارخانجات لبنی منطقه و کشور ایفا می‌نماید.

تعداد کل دام این شرکت ۴۶۰۰ رأس بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۴۵۰ رأس دام ماده (حدود ۹۷% کل گله) و تعداد ۲۲۰۰ رأس هم دام مولد هستند.

برنامه شرکت دامداری شیر و دام بنیاد توسعه واحد گاوداری رحمت آباد با ایجاد جایگاه نگهداری دام و تأمین سایر امکانات مورد نیاز رسیدن به تولید ۳ هزار رأس دام مولد و تولید شیر روزانه ۱۰۰ تن است.

کد خبر 468108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.