اختصاص یک دوازدهم بودجه زنجان به مناطق کم برخوردار

شهردار زنجان در خصوص اختصاص یک دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ به مناطق کم برخوردار گفت: بیش از ۱۰ جلسه برای تنظیم بودجه برگزار شده و به طور حتم حضور اعضای شورا در این جلسات در پیشبرد اهداف مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب الله یگانه امروز (سه شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بودجه لازم برای اجرای المان ۱۵ خرداد گفت: برای اجرای المان و پایه حدود دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان نیاز است.

وی افزود: برای اجرا درخواست ترک تشریفات شده و توسط دو شرکت قرارداد مشارکت برای شهرداری ارسال شده تا این لایحه هر چه سریع‌تر به شورا برسد.

شهردار زنجان با اشاره به روند اجرای پروژه سردر پادگان اضافه کرد: برای ساخت سر در و اقدامات باقیمانده در این پروژه، مصوبه شورا اخذ شده است البته در کمیته تلفیق مصوبه به شهرداری ابلاغ شده و در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور عقد قرارداد پیشنهاد مناقصه‌ای دیوارهای پیش ساخته را در سامانه ثبت کرده و برای خاکبرداری نیز قرارداد منعقد شده است.

وی در خصوص اختصاص یک دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ به مناطق کم برخوردار اضافه کرد: بیش از ۱۰ جلسه برای تنظیم بودجه برگزار شده و به طور حتم حضور اعضای شورا در این جلسات در پیشبرد اهداف مؤثر خواهد بود.

یگانه تاثیر افزایش بی رویه قیمت‌ها را در هزینه و روند اجرای پروژه‌ها انکار ناپذیر دانست و افزود: آسفالت ۲۵۰ هزار تومانی در زمان بودجه بندی به ۸۵۰ هزار تومان در زمان اجرا افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اعتبار حجم قابل توجهی از پروژه‌های باقی مانده در یک دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ دیده خواهد شد.

شهردار زنجان در خصوص مجوزهای فاز هفت و هشت گلشهر، گفت: توافقات در بین شرکت تعاونی در راستای انجام تعهدات در حال آماده سازی است.

وی با تاکید بر لزوم انجام عملیات اجرایی در دو بخش زیربنایی و روبنایی در تعهدات این شرکت، افزود: صدور مجوز پروانه ساخت برای قطعات اعلام شده متعارف است و نمی‌شود قبل از رفع نواقص و تکمیل زیرساخت‌ها نسبت به تحویل نهایی اقدام شود، به عبارتی محدودیت مجوز در تعداد قطعات فرجه‌ای برای بررسی و تحویل نهایی از سوی شهرداری است.

«رزاق محمدی» عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه در جلسه کمیسیون عمران ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه سبزه میدان برآورد شد، افزود: در پروژه سردر پادگان نیز برای دیوارهای پیش ساخته مناقصه برگزار می‌شود.

«احمد نصیری» عضو دیگر شورای شهر زنجان با بیان این که در بودجه امسال به مناطق کم برخوردار توجه کمتری شده است، ادامه داد: دفع نخاله‌های ساختمانی مدیریت نمی‌شود و بیشتر نخاله‌ها در شهرهای اقماری چون شهرک غرب، الهیه و جاده کشتارگاه رها سازی شده است.

وی توجه به مناطق کم برخوردار در بودجه ۱۴۰۰ را ضروری دانست.

کد خبر 468059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.