لزوم رسیدگی به وضعیت قرارداد و بیمه خبرنگاران همشهری

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خواستار رسیدگی شهردار تهران و مدیریت مؤسسه همشهری به وضعیت قراردادها و بیمه خبرنگاران مؤسسه همشهری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به بازدید خود از روزنامه همشهری گفت: روز گذشته در محل روزنامه همشهری حاضر شدم و ساعتی را به شنیدن دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های خبرنگاران و اعضای تحریریه این مؤسسه بزرگ نشستم. دغدغه‌هایی به حق در خصوص وضعیت بیمه و قرارداد برای این خبرنگاران وجود دارد که از شنیدن آنها بسیار متأثر شدم.

سالاری ادامه داد: بسیاری از خبرنگاران مؤسسه همشهری که اغلب سابقه همکاری طولانی، بعضاً تا ۱۵ سال را با این مجموعه دارند، پس از سال‌ها تلاش و فعالیت هنوز با قراردادهایی که سه ماه به سه ماه تمدید می‌شود مشغول کار هستند و مهم‌تر این که بیمه آنان با عناوینی غیرمرتبط با شغل خبرنگاری مانند پرسکار و برقکار ثبت می‌شود که این موضوع آنها را از مزایای سخت و زیان‌آور بودن شغل پرزحمت خبرنگاری محروم می‌کند و این اجحاف در حق این قشر است که در راه اطلاع رسانی با خطرهای زیادی مواجه می‌شوند.

وی افزود: آنها از من خواستند تا درد دل‌هایشان را به  اعضای محترم شورای شهر منتقل کنم. داشتن امنیت شغلی، دغدغه بحق خبرنگارانی است که سال‌های زیادی از عمر خود را به تلاش برای تولید محتوا برای این رسانه مهم گذراندند و چنین وضعیت قراردادی برای آنها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست لذا از شهردار تهران و مدیریت مؤسسه همشهری درخواست می‌کنم موضوع انعقاد قراردادهای بلند مدت با خبرنگاران همشهری را در دستور کار خود قرار دهند.

لغو طرح تعریض خیابان کرمان در منطقه ۱۴

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه کمیسیون ماده پنج در خصوص لغو طرح تعریض خیابان کرمان گفت: تعریض خیابان کرمان، حد فاصل ۱۷ شهریور تا میدان امام علی (ع) به عنوان کرمان غربی و میدان امام علی (ع) تا نبرد به عنوان کرمان شرقی، از سال ۱۳۶۰ آغاز شده و در این فاصله زمانی تمام ساکنان محلات شکوفه، دلگشا، سرآسیاب دولاب، شیوا، صاحب‌الزمان و شاهد و درگیر مسائل این طرح تعریض بودند؛ حدود ۳۰ درصد از املاک کرمان غربی نیز توسط شهرداری تملک شده است.

سالاری ادامه داد: مدیریت شهری دوره پنجم، مبتنی بر رویکرد انسان محوری به این موضوع ورود کرد و طی سال‌های گذشته مجموعه مطالعاتی را در حوزه ترافیک انجام داد و مشخص شد که اساساً برای تعریض این خیابان الزامی وجود ندارد و در جلسه روز گذشته کمیسیون ماده پنج این طرح تعریض ابطال و خواسته شهروندان این منطقه محقق شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تملک ۳۰ درصد املاک توسط شهرداری و تبدیل آن به فضای باز، تصریح کرد: مقرر شد فضای باز ایجاد شده به منظور تأمین سرانه‌های خدماتی منطقه به پهنه G تبدیل شود.

سالاری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری دوره پنجم در منتها الیه شرقی این خیابان، پلازای امیرکبیر را ایجاد کرده که قرار بود در آنجا ۳۰ هزار متر مربع تجاری ساخته شود و در منتهی‌الیه غربی خیابان نبرد هم در حال ایجاد میدانگاه شهید تاجری است لذا عملاً در هم تنیدگی این محور با مجموعه آرامستان‌های تاریخی دولاب، آنجا را به یک محور سرزنده پیاده‌راهی تبدیل می‌کند که به نوبه خودم از شهردار تهران و اعضای کمیسیون ماده پنج، ریاست شورا، سازمان نوسازی، شهرداری منطقه ۱۴ و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به دلیل اتخاذ این تصمیم مهم تشکر می‌کنم.

وی افزود: سال‌ها این نگاه در همه شهرهای کشور نهادینه شده بود که راهکار حل ترافیک، بازگشایی و تعریض معابر است، در حالی که تعریض معابر یک استراتژی شکست خورده است، زیرا هر جا تعریض معبر انجام نشود، میزان حضور خودرو در آنجا بیشتر می‌شود و گره‌های ترافیکی افزایش می‌یابد.

کد خبر 468056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.