انتقاد عضو شورا از برگزاری شهرآورد در آلودگی هوا

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از برگزاری دربی پایتخت در اوج آلودگی هوا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکری، از برگزار شدن مسابقه دیروز شهرآورد تهران انتقاد کرد و گفت: اگرچه جمع کثیری در کشور از برگزاری این مسابقه خوشحال شدند اما علیرغم تذکرات و هشدارهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و وزارت بهداشت مبنی بر این که شاخص آلودگی بیشتر از ۱۵۰ است و برگزاری این مسابقه به مصلحت نیست  برگزار شد.

وی با اشاره به قانون هوای پاک اظهار کرد: مضاف بر این، با توجه به تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک، وقتی آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد، مسابقات ورزشی نباید برگزار شود. حفظ جان این ۲۲ نفر برای ما بسیار مهم است، آنها ۹۰ دقیقه در شرایط هوای آلوده دویده و جنگیدند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر ادامه داد: من از سازمان لیگ بسیار گلایه دارم. باید همگی به الزامات قانون هوای پاک احترام گذاشته و آن را رعایت کنیم نه آنکه آن را نقض کنیم.

حسینی میلانی با تشکر از برگزاری جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره آلودگی هوا تصریح کرد: در این جلسه دستگاه‌هایی که در حوزه آلودگی هوا مسئولیت دارند فراخوانده شدند و شهرداری تهران نیز در این جلسه حضور داشته است. گویا قرار است این جلسات به صورت ماهانه در بحث آلودگی هوا ادامه یابد که در این باره از مجلس تشکر می‌کنم.

کد خبر 468055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.