کشف لاشه ۲ راس کَل وحشی در لنده

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط دو راس کَل شکار شده به همراه یک قبضه اسلحه در یکی از روستاهای شهرستان لنده خبر داد.

سید اسدالله هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دهدشت، با کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار غیرمجاز کل " پازن" توسط شکارچی متخلف ساکن یکی از روستاهای شهرستان لنده با دریافت مجوز از مراجع قضائی و همکاری پلیس امنیت عمومی شهرستان وارد عمل شدند که طی آن مقداری گوشت از لاشه دو رأس کل وحشی شکار شده به همراه یک قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به متخلفان زیست محیطی، تصریح کرد: مطابق قانون جریمه شکار یک رأس کل وحشی " پازن" ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است که با کشف آثار شکار دو رأس در منزل این متخلف، به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جریمه حقوقی محکوم خواهد شد.

هاشمی با قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضا، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه و پلیس امنیت عمومی شهرستان لنده، گفت: این متخلف به همراه آلات جرم کشف شده برای اعمال قانون به مراجع قضائی معرفی شده است.

شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های دارای دو اقلیم آب و هوای سرد و گرم در غرب استان کهگیلویه و بویراحمد است و در ۳۰ کیلومتری شمال دهدشت قرار دارد و رودخانهٔ مارون از جنوب و رودخانه جن از شرق آن می‌گذرد. کوه سیاه و کوه سفید دو کوه مهمی هستند که در ۴۰ کیلومتری این شهر واقع شده‌اند.

کد خبر 467998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.