«مایک پنس» فقط ۲۴ ساعت وقت دارد ترامپ را برکنار کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز هشدار داد: «مایک پنس» پس از تصویب متمم ۲۵ ام قانون اساسی فقط ۲۴ ساعت وقت دارد ترامپ را برکنار کند؛ وگرنه پرزیدنت استیضاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: نمایندگان دموکرات از «مایک پنس» می‌خواهند تا ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از تصویب قانون متمم ۲۵ ام قانون اساسی به آن پاسخ دهد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: مجلس نمایندگان قانون متمم ۲۵ ام را مورد ملاحظه قرار خواهد داد؛ اما پس از موعد مقرر، اقدام بعدی آوردن پرونده استیضاح ترامپ به صحن مجلس است.

وی در این باره افزود: رئیس جمهور یک تهدید قریب الوقوع برای قانون اساسی، کشور و مردم آمریکا است و باید فوراً از سمت خود برکنار شود. رئیس جمهور اهداف ضد آمریکایی دارد که هدف آن براندازی دموکراسی است. مجلس نمایندگان به لایحه‌ای که خواستار فعال سازی متمم ۲۵ برای برکناری رئیس جمهور است رأی خواهد داد.

این در حالیست که ساعاتی قبل طرح برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا به اتهام تحریک به شورش در مجلس نمایندگان آمریکا توزیع شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، موضوع فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی در این پیش‌نویس مطرح شد؛ اما به دلیل اعتراض نمایندگان جمهوری‌خواه، نشست رأی‌گیری در مورد آن به فردا سه شنبه موکول شد.

منبع: مهر

کد خبر 467977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.