معجزه‌ آتاکاما و معجزه‌ شالکه!

تیم فوتبال شالکه که ۳۰ بازی بدون برد در بوندس لیگا را تجربه کرد، بالاخره توانست با درخشش متئو هوپ، ستاره آمریکایی خود به اولین پیروزی‌اش پس از مدت‌ها برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معجزه‌ "بیابان آتاکاما" عنوانی که بود شاهدان عینی نجات معدنچیان شیلی برای نجات یافتگان معدن سن خوزه انتخاب کرده بودند. معدنچیانی که پس از ۶۹ روز اسارت در اعماق زمین توسط گروه نجات توانستند به سطح زمین برگردند و یک اتفاق معجزه گونه را رقم بزنند.

رها شدن از وضعیت به وجود آمده در گلزن‌کرشن (شهر شالکه) هم شباهت زیادی به حادثه‌ آگوست سال ۲۰۱۰ در شیلی دارد. جایی که بازیکنان شال که نیز مانند معدنچی‌های آلمان هم مدت‌ها است دنبال معجزه می‌گردند تا از قعر جدول بوندس لیگا نجات پیدا کنند.

بازی دو شب پیش آنها برابر هوفنهایم از همیشه مهم‌تر بود و می‌شود گفت حیثیتی تلقی می‌شد. شالکه در صورت ادامه‌ روند ناکامی‌هایش در بازی مقابل هوفنهایم، به رکورد فاجعه‌بار تاسمانیا برلین می‌رسید و همراه آن‌ها، با نبردن در ۳۱ بازی متوالی در تاریخ آلمان رکوردار می‌شد. البته که پیروز نشدن در ۳۰ بازی قبلی برای آبی‌های سلطنتی به اندازه‌ی کافی تحقیرآمیز هست و نبردن بازی دو روز قبل، فقط می‌توانست شدت این اتفاق را بیشتر کند. در چنین شرایطی معدنچی‌ها فقط نیاز به یک معجزه داشتند که از راه برسد و امیدواری آنها را برای نجات افزایش بدهد.

اتفاقی که رخ داد و نور امید با کسی برگشت که اسمش هم کلمه امیدواری را به یاد آدم می‌آورد. "متئو هوپ" ۱۹ ساله که در پنجمین بازی‌اش برای آبی‌ها تاریخ ساز شد و به اولین بازیکن آمریکایی تبدیل شد که در بوندسلیگا هتریک می‌کند. اگر چه شالکه با وجود برتری در برابر هوفنهایم هنوز از قعر جدول نجات پیدا نکرده است اما توانسته به آینده‌ای روشن امیدوار شود. طرفداران فوتبال آلمان در کل دنیا هم دوست دارند حالا که هامبورگ دارد تلاش می‌کند دوباره به سطح اول بوندسلیگا برگردد، دیگر تیم بزرگ این کشور هم بتواند در لیگ بماند.

برد مقابل هوفنهایم، مثل همان محموله‌ی ققنوسی بود که بعد از ۴۴ روز برای محبوس‌شدگان معدن سن‌خوزه فرستاده شد و توانست آنها را به زندگی امیدوار کند. اما رقم خوردن چیزی شبیه معجزه‌ "آتاکاما" در ولتینز آرنا (ورزشگاه شالکه)، نیازمند این است که معدنچی‌های آلمان در ادامه‌ی راه بتوانند خودشان مسیر را برای بازگشت هموار کنند. حالا باید منتظر ماند و دید که پایان داستان معدنچی‌های آلمانی شیرین می‌شود یا خیر؟

کد خبر 467830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.