افتتاح فاز نخست پروژه «دیواره حفاظتی اسالم» در دهه فجر

شهردار اسالم از اتمام فاز نخست پروژه احداث دیوار حفاظتی مزار شهدای گمنام این شهر و افتتاح آن در دهه فجر سال جاری خبر داد.

مسعود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مهرماه ۹۷ طغیان رودخانه ناورود باعث تخریب دیواره خاکی پروژه یادمان شهدای گمنام اسالم شد و اجرای این طرح را متوقف کرد.

وی افزود: با تخریب دیواره خاکی نزدیک مزار شهدای گمنام صحبت‌هایی از جابجایی مزار به نقطه دیگری از شهر اسالم مطرح شد، اما با تلاش و پیگیری‌های مدیریت شهری، احداث دیواره حفاظتی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار اسالم ادامه داد: طول دیواره حفاظتی ۲۱۷ متر و عرض آن متغیر و به صورت ذوزنقه‌ای از پایین پنج متر تا قسمت بالا دو متر و ۴۰ سانتی متر است که احداث ۱۱۰ متر از دیواره با بتن به پایان رسیده است و در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: دیواره حفاظتی حاوی شمع کوبی، گابیون بندی و لاشه چینی بوده و دارای سه بریدگی است که هر کدام شش متر طول دارد و تاکنون برای فاز نخست آن حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ تومان هزینه  شده است.

قوی پنجه با بیان اینکه این پروژه به لحاظ قرار گرفتن در محدوده مزار شهدای گمنام از اهمیت بسیاری برخوردار است، تاکید کرد: دیواره حفاظتی اسالم یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرداری‌های استان گیلان است که برآورد اولیه اعتبار آن شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما با توجه به تأخیر در تخصیص بودجه، افزایش نرخ تورم و قیمت‌ها پیش بینی می‌شود، هزینه اجرای پروژه تا تکمیل آن تا حدود ۱۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام دیواره حفاظتی، احداث پارک ساحلی در کنار آن برای استفاده شهروندان و گردشگران و همچنین برگزاری مراسم ملی، مذهبی و فرهنگی در محل مزار شهدای گمنام در دستور کار مدیریت شهر قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شهر اسالم از توابع شهرستان تالش در ۹۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 467747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.