شاهزیدی: اقدامات شهرداری برای حفاظت از تخت فولاد ستودنی است

بازمانده مکتب آواز اصفهان گفت: شهرداری با اقدامات ارزنده مرمتی ضمن حراست و حفاظت از مجموعه تخت فولاد، اجازه تخریب و تبدیل این مکان به کاربری‌های دیگر را نداد که این اقدام ستودنی است.

استاد علی اصغر شاهزیدی استاد آواز ایرانی در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تخت فولاد اصفهان با نام وادی السلام ثانی به دومین قبرستان تاریخی جهان تشیع شهرت یافته است چرا که بیش از دو هزار عالم، فقیه و مجتهد، شاعر، فیلسوف و حکیم در آن آرمیده‌اند.

وی با قدردانی از اقدامات شهرداری برای مجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد، افزود: شهرداری با اقدامات ارزنده مرمتی ضمن حراست و حفاظت از این مجموعه، اجازه تخریب و تبدیل این مکان به کاربری‌های دیگر را نداد که این اقدام ستودنی است.

استاد شاهزیدی با بیان اینکه شهرداری با جان و دل و سرمایه‌گذاری قابل توجه تحولات خوبی در زمینه کاشت چمن، خیابان‌سازی، آسفالت، کف‌فرش و کاشت درخت در مجموعه تخت فولاد ایجاد کرد و اجازه نداد این مجموعه ارزشمند از بین برود، ادامه داد: در تخت فولاد افراد فرهیخته‌ای از اولیاء الله و هنرمندان بزرگ نامی کشور در رشته‌های موسیقی، خطاطی، قلمزنی و نقاشی آرمیده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از ستارگان مدفون در تخت فولاد «حبیب‌الله روضاتی» از جمله مدرسان و اساتید فقه و اصول، حوزه اصفهان است که فامیل و جد بزرگوار ایشان نیز ۴۰۰ سال در این محل تاریخ دارند.

استاد آواز ایرانی تاکید کرد: با اقدامات بسیار خوب شهرداری در مجموعه تخت فولاد از نظر درختکاری، گل‌کاری، چمن‌کاری، نورپردازی و زیباسازی، این مکان از قبرستان اول جهان اسلام نیز بالاتر است.

وی با بیان اینکه هنگام مراجعه به تخت فولاد حال و هوای معنوی و روحانی به افراد دست می‌دهد، گفت: این حس و حال در هیچ قبرستان دیگر شهر به افراد دست نمی‌دهد.

استاد شاهزیدی گفت: یکی از مشایخ و علما قرن هشتم هجری مسعود بن عبدالله بیضاوی معروف به بابا رکن‌الدین است که انسان وارسته و بزرگی بوده و قابل احترام تا همیشه است.

وی با بیان اینکه برکت اصفهان به واسطه حضور انسان‌های بزرگ در این شهر بوده است، افزود: اقدامات انجام شده توسط شهرداری، باعث رونق گردشگری در شهر می‌شود و بی‌شک این فضای بسیار زیبا و تمیز نظر هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد.

کد خبر 467668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.