دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم ابتدایی از اول بهمن ماه به مدرسه می‌روند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری کلاس‌های حضوری دانش آموزان اول و دوم ابتدایی با تعداد کم و آموزش ترکیبی این کودکان از اول بهمن ماه خبر داد.

لیلاسادات ابطحی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آسیب پذیری دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و افت تحصیلی آنها با ارائه مداوم آموزش‌های مجازی، اظهار کرد: دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در معرض خطر و آسیب پذیری بیشتری بوده و با آموزش مجازی ضعف تحصیلی پیدا می‌کنند، بنابراین با سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و اعلام و وضعیت زرد و نارنجی شیوع کرونا در استان‌ها با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری کلاس‌های دانش آموزان این دو پایه در اصفهان با تعداد کم از بهمن ماه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه جزئیات اجرای این برنامه به شورای مدرسه محول می‌شود، اضافه کرد: شورای مدرسه در مورد تعداد دانش آموزان و روزهای حضور آنها در مدرسه تصمیم‌های لازم را می‌گیرند تا دانش آموزان به صورت حضوری با معلم در ارتباط باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: پایه اول و دوم ابتدایی و نیاز و ضرورت آموزش کودکان به صورت حضوری و پیگیری برنامه‌ها و روند تحصیلی این کودکان در دوران ابتدایی با رعایت پروتکل‌ها حداکثر کلاس‌های ۱۰ نفره تشکیل می‌شود و کودکان به صورت حضوری آموزش‌ها را از معلم دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح از یکم بهمن ماه خواهد بود و همه واحدهای آموزشی زیر ۵۰ نفر دانش آموز به صورت حضوری فعالیت می‌کنند. از بهمن ماه ارائه آموزش‌ها به دانش آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی به صورت ترکیبی (آموزش مجازی و حضوری) خواهد بود و به زودی شیوه نامه و بخش نامه اجرای این طرح به مدارس استان اصفهان ارسال می‌شود.

ابطحی با تاکید بر اینکه ابتدای سال تحصیلی در شبکه شاد برای آموزش آنلاین پایه اول ابتدایی خانواده‌ها مشکلات زیادی داشتند، خاطرنشان کرد: به مرور مشکلات سامانه شاد رصد شده و به وزارتخانه گزارش شده است، در مورد رفع این مشکلات به طوری جدی برنامه‌ریزی می‌شود و تاکنون شاهد حل مسائل زیادی در حوزه آموزش مجازی بودیم.

وی اظهار کرد: موارد زیادی از جمله سرعت بارگذاری مطالب، نصب سرورهای پرقدرت و مدیریت این شبکه برای آموزش مجازی دانش آموزان ابتدایی صورت گرفته است. هر روز شاهد ارتقای برنامه شاد هستیم و امیدواریم به زودی همه مسائل خانواده‌ها و معلمان آموزش ابتدایی برطرف شود.

کد خبر 467650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.