معین: کارنامه مدیریت زاینده‌رود سراسر خطا و قانون‌شکنی است

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارنامه مدیریت زاینده‌رود کارنامه‌های سراسر خطا و قانون‌شکنی و بی توجهی به منافع ملی و حقوق مردم و آبروی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، تذکر خود را با عنوان «از آسمان فلک سنگ فتنه می‌بارد» مطرح و اظهار کرد: شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان یکی از معدود میراث‌های فرهنگی جهانی است که تعداد زیادی از بناهای تاریخی آن ثبت جهانی و به عنوان یکی از مراکز تاریخی و فرهنگی جهانی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی کشور در بین استان‌ها و مرکز بزرگ صنعت، تجارت و خدمات کشور شناخته می‌شود، افزود: پایبندی نسبت به سنت‌های حسنه و گذشته تاریخی در زندگی روزمره مردم بیش از سایر نقاط مشهود بوده و مجموعه این امتیازات باعث شده است که با تصویب مراجع ذی‌ربط اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نامگذاری شود و همچنین در مقطعی از برنامه‌های سازمان کنفرانس اسلامی، اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی تعیین شود.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مکان‌یابی این شهر در تاریخ بیش از یک‌هزار ساله خود به لحاظ مجموعه عوامل طبیعی و جغرافیایی از جمله رودخانه زاینده رود بوده است. وجود زاینده رود باعث شده که مجموعه اراضی غرب و شرق اصفهان، اعم از باغات و مزارع غرب و عرصه‌های کشاورزی شرق اصفهان و نهایتاً تالاب گاوخونی اکوسیستمی پایدار و زیبا را ایجاد کرده و جمعیتی حدود چهار میلیون نفر را در خود جای داده است.

وی احداث صنایع بزرگ مادر را سبب دخالت‌های بدون مطالعه کامل دولت در این اکوسیستم پایدار دانست و خاطرنشان کرد: این دخالت‌ها که همراه با برداشت‌های غیرمجاز و غیرعلمی از زاینده رود بوده باعث شده است این شهر و منطقه را که پشتوانه استقلال و تمامیت ارضی و حامی اسلام و انقلاب بوده در معرض تهدیدهای اساسی و حیاتی قرار دهد.

معین با تاکید بر اینکه بیم آن می‌رود که این ذخیره تمام ناشدنی و این میراث بزرگ فرهنگ و تمدن اسلامی به ثمنی بخس و در ازای حرکاتی نمایشی و عوام‌فریبانه به هدر برود، ادامه داد: در کجای دنیا، آبی که دارای مصرف بهینه و مالک شرعی، قانونی و تاریخی است را اینگونه ضایع می‌کنند و آن را با جنجال در زمینه‌هایی مصرف می‌کنند که ضوابط علمی مسلم حفاظت از خاک و کشاورزی آن را مردود می‌شمارد؟

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در هیچ یک از مراکز اداری، اراده‌ای بر تغییر این شرایط دو سر باخت و زیان‌بار وجود ندارد و جنجال‌های ایجاد شده در حضور مسئولان کشوری نیز سرپوشی برای جلوگیری از شفاف شدن عمق این فاجعه است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تخریب منطقه ناشی از در اختیار قرار نگرفتن حقابه‌های شرعی و قانونی، افزود: نظام جمهوری اسلامی که خود منادی رعایت حق‌الناس و حقوق مردم و همچنین حفظ میراث ارزشمند فرهنگ اسلامی است چگونه در قبال فرونشست زمین در اصفهان و خسارت‌های احتمالی آینده به ده‌ها بنای بی نظیر و بی‌بدیل میراثی و مساجدی که منشأ الهام و الگوگیری هنرمندان جهان اسلام است در کنار مبالغ غیر قابل تصور سرمایه‌های مردمی پاسخگو خواهد بود؟

وی تاکید کرد: با صدای بلند به عنوان نماینده مردم این شهر اعلام می‌کنم که کارنامه مدیریت زاینده‌رود، سراسر خطا و قانون‌شکنی و بی توجهی به منافع ملی و حقوق مردم و آبروی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

معین ادامه داد: بیلان آبی زاینده‌رود به شدت منفی بوده و اصولاً آبی در مالکیت دولت وجود ندارد که توسط مسئولان کشور اعم از رئیس جمهور و رئیس مجلس و سایر سران قوا و اعضای دولت به دیگری واگذار شود و هر نوع تصمیمی در این خصوص تضییع بیشتر حقوق قانونی حقابه داران این منطقه است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد: در فرصت اندک باقیمانده از عمر دولت و تا قطع نشدن کامل علائم حیات در این استان و قبل از آوارگی و استیصال هزاران کشاورز خبره و پرتلاش اصفهان نسبت به جبران حقوق تضییع شده آنها جدای از کاغذبازی‌های معمول و جنجال‌های ایجاد شده اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در خصوص احقاق حقوق شرعی و قانونی مردم اقدامی قاطع بشود.

کد خبر 467635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.