برنامه ویژه شهرداری مبارکه در ایام کرونایی

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبارکه گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری مبارکه نیز که تا پیش از شیوع کرونا به صوت عرصه‌محور و با حضور شهروندان برگزار می‌شد یا به فضای مجازی کوچ کرده و یا به زمان دیگری موکول شده است.

سجاد کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در خصوص تشویق شهروندان برای ماندن در خانه برای تداوم مقابله با این ویروس و غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان اقدامات مختلفی شده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور و اوج‌گیری آن تمام برنامه‌ریزی‌ها در بخش‌های گوناگون را تحت‌تأثیر قرار داده است، افزود: مجموعه فرهنگی اجتماعی شهرداری با تشکیل تیم تولید محتوا در فضای مجازی از اوایل اسفندماه سال گذشته به منظور کاهش و پیشگیری از آسیب‌های کرونا و در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس آن، اقدام به تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری جهت انتشار در فضای مجازی کرده است.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبارکه گفت: بیش از ۲۰ مورد کلیپ و تیزر و بسته‌های آموزشی با مضمون در خانه بمانیم و پیام‌های شهروندی در فضای مجازی و رسانه‌ها شهر در راستای آگاه‌سازی شهروندان و توجه به مباحث بهداشتی در این ایام تولید و منتشر شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم»، جشنواره فرهنگی روز اولی‌ها و پویش «هر خانه یک خیمه حسینی»، گفت: با همراهی شهروندان و اهالی فرهنگ شهر، شهروندان به ماندن در خانه و اقدامات فرهنگی تشویق شدند و شاهد استقبال خوب ان‌ها از این اقدامات هستیم.

کیانی افزود: یکی دیگر از این فعالیت‌های فرهنگی، تولید هشت کلیپ ویدئویی با حضور گروه‌های فرهنگی و سرود شهرستان در مناسبت‌های مختلف است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از فضای تبلیغاتی شهر و اکران چهار دوره تبلیغات فرهنگ شهروندی در راستای ارائه پیام‌های بهداشتی و توصیه‌ای جهت ارتقای سلامت عمومی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دیگر اقدامات شهرداری مبارکه در این ایام است.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبارکه با بیان اینکه مراکز فرهنگی به صورت مجازی آموزش‌های خود را به شهروندان ارائه می‌دهند، افزود: مرکز مشاوره آوای زندگی شهرداری، آموزش‌های شهروندی لازم در خصوص مقابله با تبعات اجتماعی شیوع این ویروس را از ابتدای سال جاری در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا  امکان سفر به این شهر برای گردشگران در ایام نوروز وجود نداشت، گفت: این شهرداری با هدف ترغیب شهروندان به ماندن در خانه، امکان بازدید مجازی ۳۶۰ درجه از تعدادی از اماکن گردشگری شهر مبارکه را فراهم کرد تا علاقه‌مندان بدون سفر به این شهر بتوانند به‌صورت مجازی از تعدادی از نقاط دیدنی این شهر بازدید کنند.

کیانی از برگزاری سلسله جلسات آموزش مجازی «شهر زندگی» به همت شهرداری مبارکه خبر داد و افزود: این سلسله جلسات به صورت مجازی و سه شنبه هر هفته از ساعت هشت شب در شبکه مجازی با حضور مشاوران و مدرسان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی شهرستان برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند از این مباحث آموزشی به صورت رایگان استفاده کنند و همچنین برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری و استفاده از کلاس‌هایی که به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود می‌توانند به نشانی Avayehmobarakeh43@ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۲۴۰۰۸۹۰ تماس بگیرند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان مرکز مشاوره آوای زندگی شهرداری از جمله خدمات مشاوره تلفنی رایگان افزود: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران این مرکز در فضای مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی با محوریت حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری، کاهش استرس و سایر موارد مشاوره و تربیتی را در اختیار شهروندان قرار دادند.

کد خبر 467531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.