هنرمندان هنرهای تجسمی در شناس‌نامه

کتاب شناس‌نامه که به معرفی هنرمندان هنرهای تجسمی پرداخته به کوشش گالری اکنون و خانه صفوی با همکاری شهرداری و بنیاد گردشگری ۲۰۲۰ منتشر می شود.

الناز رجبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شناس‌نامه مجموعه‌ای است که به معرفی جمعی از هنرمندان و گالری‌گردان‌های نسل‌های مختلف هنرهای تجسمی ایران می‌پردازد اشخاصی که در واپسین دهه قرن سیزدهم خورشیدی در گالری‌های شهر اصفهان آثار یا فعالیت‌های خود را عرضه کردند و موجب پویایی فرهنگی هنری شهر و جامعه خود شدند.

وی افزود: بیوگرافی ۱۵۰ هنرمند و تصویر آثارشان در این کتاب گردآوری شده است، همچنین برای ساخت آینده‌ای بهتر، شناخت بازاندیشی و نقد عملکرد خود و جامعه امری ضروری است از این رو در آستانه قرن جدید فرصت را مغتنم شمرده تا با معرفی منتخبی از هنرمندان، گالری‌گردان‌ها و فعالان عرصه فرهنگ و هنر بر ضرورت بازخوانی تاریخ معاصر تاکید کنیم و تحقق این هدف ارجمند را در راستای ارتقای سطح جامعه هنری و خلق چشم‌اندازی بدون مرز قرار دهیم.

مدیر پروژه این کتاب ادامه داد: آنچه در این مجموعه گردآوری شده حاصل همکاری و همدلی افرادی است که در این بزنگاه تاریخی نسبت به لزوم چنین مسئله‌ای حساس و آگاه بوده و ضرورت انجام اتفاقی از این دست هر چند کوچک را درک کرده‌اند و هنرمندانی که با نمایش اثر یا برگزاری رویدادهای هنری در این دوران ردپایی ویژه از خود بر جای گذاشته‌اند.

رجبیان خاطرنشان کرد: بدیهی است به غیر از هنرمندان حاضر در این مجموعه که دعوت گردآورنده را پذیرفته‌اند هنرمندان دیگری نیز هستند که به دلیل محدودیت‌های فردی و حوزه‌ای امکان حضور در این مجموعه را نداشته‌اند.

کد خبر 467520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.