توئیتر از بستن اکانت ترامپ تا تاریخچه

توئیتر اخیرا حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای همیشه مسدود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توئیتر که به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان شناخته شده است، توسط جک دورسی در ماه مارس ۲۰۰۶ ابداع و در ژوئیه همان سال راه‌اندازی شد. شرکت توئیتر در سان فرانسیسکو است و سرورها و دفاتر دیگری نیز در نیویورک دارد. سایت توئیتر به عنوان یکی از ۱۰ سایت پربیننده جهان شناخته شده است. در ابتدا توئیتر با عنوان twttr معرفی شد، اما پس از مدتی چند حرف صدادار به اول آن اضافه و نام اصلی این شبکه اجتماعی Twitter شد.

اولین توئیت چه بود؟

جک دورس، اولین پیام توئیتر را در تاریخ ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ میلادی با محتوای "just setting up my twttr." ارسال کرد. نسخه کامل توئیتر در تاریخ ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۰۶ منتشر شد و مجموعه آن در ماه آوریل سال ۲۰۰۷ میلادی به یک شرکت مستقل تبدیل شد. پیشرفت این شرکت بسیار پرشتاب بود به طوری که در سال ۲۰۰۷ هر ۱۵ دقیقه ۴۰۰ هزار توئیت پست می‌شد. این رقم در سال ۲۰۰۸ به ۱۰۰ میلیون رسید. در ماه فوریه سال ۲۰۱۰ کاربران توئیتر روزانه ۵۰ میلیون توئیت ارسال می‌کردند. با توجه به مطالب منتشر شده، توئیتر در ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ به مقام سوم شبکه‌های اجتماعی رسید در حالی که رتبه پیشین آن ۲۲ بود.

ویژگی‌های شبکه اجتماعی توئیتر چیست؟

توئیتر به کاربران اجازه می‌دهد تا در زمانی کوتاه توئیت‌های جدید ارسال کنند و آخرین توئیت‌های دیگر کاربران را نیز بخوانند. هر کدام از توئیت‌ها حداکثر ۱۴۰ کاراکتر دارد و به سرعت روی سایت توئیتر یا تلفن‌های همراه قابل دریافت است. با استفاده از این شبکه اجتماعی می‌توان پیام‌های زیادی را با اهداف خاص ارسال کرد. علاوه بر این هر کسب و کاری در توئیتر می‌تواند با توجه به اهداف بازاریابی مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کند و ارتقا یابد.

علت مسدود شدن بعضی از حساب‌های کاربری توئیتر

قوانین توئیتر به همه افراد اطمینان می‌دهد که می‌توانند آزادانه و امن، در گفتگوهای عمومی شرکت کنند. کاربران این شبکه اجتماعی به منظور جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربری خود، نباید افراد را با توجه به نژاد، قومیت، ملیت، هویت، مذهب، سن یا بیماری خاصی که دارند تحقیر یا تهدید کنند. بنابراین نباید شخصی یا گروهی از مردم را در این شبکه اجتماعی تهدید به خشونت کرد.

حساب‌های کاربری که هدف اصلی آن‌ها تحریک برای آسیب رساندن به دیگران است در این شبکه اجتماعی مسدود می‌شود. کاربران نباید اطلاعات خصوصی افراد دیگر مانند شماره تلفن و آدرس منزل را بدون اجازه آن‌ها در توئیتر منتشر کنند. علاوه بر این اگر فردی خودکشی یا خودآزاری را ترویج یا تشویق کند حساب کاربری او مسدود می‌شود. اگر افراد در مدت زمان کوتاه تعداد زیادی از افراد را فالو یا آنفالو کنند، احتمال مسدود شدن حساب کاربری آن‌ها در توئیتر افزایش پیدا می‌کند.

مسدود شدن حساب توئیتر دونالد ترامپ

مسئولان شبکه اجتماعی توئیتر در تاریخ هشت ژانویه اعلام کردند که پس از بررسی‌های دقیق توئیت‌های ارسال شده از حساب کاربری دونالد ترامپ و بعد از هجوم گروهی از مردم به کنگره آمریکا، همزمان با برگزاری جلسه تایید ریاست جمهوری جو بایدن، این حساب به دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت برای همیشه مسدود و توئیت‌های آن حذف شده‌ است. دونالد ترامپ بیش از ۸۵ میلیون دنبال کننده در توئیتر داشت به همین دلیل این شبکه اجتماعی تریبون اصلی برای انتشار اظهارات و تصمیم‌های مهم او بود. ترامپ در توئیت‌هایش مسدود شدن حساب کاربری خود را پیش بینی کرده بود، علاوه بر این توئیتر حساب‌های کاربری مشاور امنیت ملی سابق و وکیل ترامپ را به دلیل مطرح کردن و ترویج تئوری توطئه راست تندرو درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مسدود کرد.

کد خبر 467483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.