مقدمات واگذاری تئاترشهر استان‌ها به انجمن‌های هنرهای نمایشی کلید خورد

«قادرآشنا» مدیرکل اداره هنرهای نمایشی در دیدار با «محمدرضا علیزاده احمد آبادی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طی یک تفاهم‌نامه مقدمات واگذاری تئاترشهر استان‌ها به انجمن‌های هنرهای نمایشی را کلید زد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا با اشاره به جلسه امضای تفاهم‌نامه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: فضاهای تخصصی و استاندارد نقش کلیدی در توسعه هنر تئاتر در هر کشوری را ایفا می‌کنند و یکی از مهم‌ترین مشکلات تئاتر شهرستان‌ها نبود و کمبود فضاهای استاندارد تئاتری است. از این رو یکی از وظایف مهم اداره کل هنرهای نمایشی حمایت از استان‌ها برای فراهم کردن امکانات و فضاهای استاندارد تئاتری است.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی ادامه داد: به همین منظور با تدوین برنامه‌های راهبردی در جهت افزایش تولید و ساماندهی فعالیت‌های هنرمندان عرصه نمایش کرمان، تفاهم نامه‌ای با محمد رضا علیزاده احمدآبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امضا کردیم.

او افزود: بر این اساس اداره کل هنرهای نمایشی کشور متعهد شده است تا زمینه توسعه فعالیت‌های تئاتر شهر کرمان را در چهارچوب ضوابط حمایتی فراهم کند. همچنین در تدوین مفاد قانونی و ضوابط اجرایی مورد نیاز فعالیت مجموعه تئاتر شهر کرمان شامل تدوین اساسنامه، ضوابط بهره برداری و انجام امور مشاوره‌های تخصصی و لازم همکاری کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: همچنین بر این اساس اداره کل هنرهای نمایشی ملزم است تا از تولید و اجرای عمومی آثار در استان کرمان حمایت کند که بخشی از این مهم با اعزام گروه‌های نمایشی کشور به استان کرمان محقق خواهد شد.

آشنا با اشاره به تعهدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بر این اساس مقرر شد تا محمدرضا علیزاده احمد آبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کارهای قانونی واگذاری مجتمع فرهنگی و هنری کرمان به انجمن هنرهای نمایشی شعبه استان را برعهده گیرد و امکانات فنی مورد نیاز این مجموعه را تأمین کند.

او در همین رابطه افزود: کمک به صندوق توسعه تئاتر استان جهت تولید و اجرای عمومی آثار طی ضوابط مشخص، ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی به انجمن هنرهای نمایشی استان در خصوص مدیریت و بهره برداری از مجموعه، حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای مجموعه تئاتر شهر از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه همزمان با آغاز بهره برداری تئاتر شهر کرمان منعقد شده است.

کد خبر 467454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.