برداشت ۳۰ میلیاردی از حساب شهروندان/دستگیری باند هرمی کلاهبرداری اینترنتی

مرگ کودک ۱۲ ساله بر اثر ریزش آوار، به دام افتادن سارق دو کیلو طلا، دستگیری باند هرمی کلاهبرداری اینترنتی، برداشت ۳۰ میلیاردی از حساب شهروندان و دستگیری سه باند راهزن در خوزستان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه از مرگ کودکی ۱۲ ساله براثر ریزش ناگهانی سقف یک ساختمان مخروبه خبر داد.

روح‌الدین یوسفوند گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر فوت کودکی در یکی از روستاهای شهرستان زرندیه در استان مرکزی بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با بررسی‌های میدانی به عمل آمده مشخص شد، یک پسر بچه ۱۲ ساله در هنگام بازی کردن با دیگر دوستانش در یک ساختمان مخروبه به علت ریزش ناگهانی سقف آن زیر آوار مانده و براثر شدت جراحات وارده در محل وقوع حادثه جان سپرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه با اشاره به خارج کردن جسد متوفی از زیر آوار و انتقال آن به پزشکی قانونی برای بررسی بیشتر، افزود: والدین باید همواره یک مکان ایمن و مجهز به تجهیزات مناسب و استاندارد را برای بازی کودکان خود انتخاب کنند تا هیچ گاه شاهد چنین حوادث دلخراشی در سطح جامعه نباشیم.

شاگرد طلافروشی، سارق دو کیلو طلا

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف دو کیلوگرم طلای مسروقه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در پی دستگیری سارقی که سابقا شاگرد همین طلافروشی بود، خبر داد و گفت: در زمان تعطیلی بازار طلافروشان شهر کرمان، وقوع سرقت حجم زیادی طلا از یک طلافروشی به پلیس گزارش و بلافاصله نزدیک ترین واحد گشت انتظامی و تیمی از پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

عبدالرضا ناظری افزود: با حضور مأموران در بازار شهر مشخص شد از یک طلافروشی حدود دو کیلوگرم طلا به سرقت رفته است که در این رابطه مأموران ضمن جست‌وجو در محدوده و معابر اطراف این طلافروشی، محل وقوع سرقت را نیز با ریزبینی و تکنیک‌های خاص پلیسی واکاوی کردند.

وی تصریح کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی در رابطه با این سرقت با انجام بازدیدهای میدانی و اقدامات پلیسی خیلی زود به نتیجه رسید و مدارک مستدلی از دست داشتن فردی به هویت معلوم در این سرقت حاصل و در ادامه مشخص شد این فرد که قبلاً شاگرد مغازه طلافروشی بوده در این سرقت دست داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در این رابطه مأموران پلیس آگاهی با تکمیل تحقیقات خود مخفیگاه این فرد را شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و در بازدید از منزل این متهم ۲۹ قطعه طلای مسروقه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف و بر اساس اعترافات وی شخص دیگری نیز که با او در انجام سرقت همکاری داشته، شناسایی و دستگیر شد.

باند هرمی کلاهبرداری اینترنتی متلاشی شد

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به عضوگیری در شرکت‌های هرمی می‌کردند، توسط کارآگاهان پلیس فتا تنکابن خبر داد و گفت: در راستای رصد و پایش مستمر کارشناسان این پلیس در فضای مجازی صفحه‌هایی که با درج استوری و تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی مازندران با وعده کار عالی بدون دردسر و درآمد بالا سعی در ترغیب شهروندان مازندرانی را داشته و بنابراین پیگیری این پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سامع خورشاد افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالکان صفحات اینستاگرام و تلگرام، اشخاصی به هویت‌های معلوم ساکن شهرهای غرب کشور، شناسایی شدند و با هماهنگی مرجع قضائی ضمن دستگیری متهم و بررسی ادله از تجهیزات هوشمند وی، متهم به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کردند و انگیزه خود را کسب درآمد به قیمت فریب جوانان جویای کار عنوان داشتند.

وی ادامه داد: متهمان که همگی اهل یکی از استان‌های غرب کشور هستند، در بازرسی از محل سکونتشان کتاب‌های مختلف، جزوه و لپ تاپ که مخصوص استفاده از این شرکت‌ها بوده، کشف شد.

برداشت ۳۰ میلیاردی از حساب شهروندان

رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و از برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌شان شکایت کردند که بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

داوود معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: در خصوص عامل و چگونگی برداشت از حساب مال باختگان تحقیق به عمل آمد که با اشتراک گیری در اظهارات شاکیان، کارآگاهان دریافتند که شاکیان در محله‌های یکسانی سکونت دارند و در یک بازه زمانی معین از کارت‌های عابر بانکشان خرید شده است.

وی ادامه داد: با به دست آمدن این سرنخ‌ها کارآگاهان احتمال دادند که مجرم یا مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت‌های عابر بانک را کپی کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که چهار متهم با همکاری یکدیگر از حساب بانکی شهروندان برداشت کرده‌اند، ادامه داد: هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر چهار نفر در عملیات‌های منسجم دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف شدند، افزود: متهمان ۵۰ عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن خرید کالا داشته‌اند، کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی مال باختگان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

گودرزی اضافه کرد: شهروندان باید هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتماً رمز را خودشان وارد کنند و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند. فروشنده موظف است که دستگاه کارت خوان را در اختیار خریدار قرار دهد.

دستگیری سه باند راهزن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان از شناسایی و دستگیری اعضای سه باند سارق مسلح جاده‌ای خوزستان خبر داد و گفت: کشف قتل و مقادیر زیادی محموله سرقتی کالای خانگی، یک محموله خرما و کشف سلاح و مهمات سارقان از توقیفات انهدام این سه باند بود.

سید محمد صالحی اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه محموله در جاده‌های مواصلاتی شهرستان ماهشهر موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی ماهشهر با تلاش‌های شبانه روزی و کار اطلاعاتی منسجم اعضای سه باند سارقان مسلح و جرایم خشن را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: مأموران پلیس پس از هماهنگی قضائی در سه عملیات ضربتی و منسجم با همکاری مأموران کلانتری ۱۳ و یگان امداد شهرستان تعداد شش نفر عضو اصلی باندهای مزبور را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به تعداد ۹ فقره سرقت مسلحانه و به عنف، یک فقره قتل و دو فقره سرقت پلاک خودرو معترف شدند، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد سه قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۶۳ عدد تیر جنگی، دو قبضه سلاح وینچستر به همراه ۶۱ فشنگ مربوطه، تعداد دو قبضه سلاح ساچمه‌ای، تعداد دو رشته دستبند فلزی، یک دستگاه بی سم دستی کشف شد.

صالحی تصریح کرد: در ادامه بازرسی‌ها از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی محموله و اموال مسروقه شامل بیش از دو تن خرما، یک دستگاه خودرو ۲۰۶، تعداد ۹۹۰ عدد مهتابی، دو دستگاه یخچال فریزر، دو دستگاه ماشین ظرفشویی، دو دستگاه کولر دو تیکه به همراه سه دستگاه پنل کولر، یک دستگاه خودرو ۴۰۵، تعداد ۱۰ کارتن ظروف آشپزخانه، تعداد سه دستگاه موتورسیکلت، مقادیری قطعات خودرو اوراق شده، دو جفت پلاک، یک دستگاه تلویزیون ۴۹ اینچ، هشت دستگاه گوشی موبایل و تبلت، تعداد ۳۰ عدد فلش مموری، یک دستگاه پمپ، دو دستگاه جک و چادر خودرو کشف شد.

وی با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده سابقه دار نیز هستند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده راهی مرجع قضائی شدند.

کد خبر 467446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.