همه چیز درباره سریال باخانمان

"باخانمان" عنوان سریال جدیدی است که به جای مجموعه شرم، از دهم دی ماه از شبکه سوم سیما پخش شد؛ این سریال هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سریال‌های طنز، همچنان در صدر آمار جذب مخاطب و کسب رضایتمندی آن‌ها هستند. شبکه سه نیز که عنوان شبکه جوان را یدک می‌کشد، بیش از سایر شبکه‌های رسانه ملی در این امر فعال و پیشتاز است و اکثر مجموعه‌های طنز خاطره‌انگیز و پر مخاطب، از این شبکه روانه آنتن شده‌اند.

با خانمان به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه کنندگی زینب تقوایی، تازه‌ترین مجموعه طنز این شبکه است که این شب‌ها از تلویزیون پخش می‌شود. این سریال، ۳۰ قسمت است و نویسندگی آن را امیر برادران بر عهده داشته است. این نویسنده، نگارش سریال‌های طنزی همچون مسافران، در حاشیه و هیولا را در کارنامه خود دارد. اما شنیده‌ها حاکی است که نوشتن شوخی‌های باخانمان توسط شهاب عباسی انجام می‌شود. نوروز امسال، سریال کامیون از این نویسنده و با کارگردانی مسعود اطیابی از شبکه دوم سیما روی آنتن رفت که در متن و قصه، چندان موفق نبود.

تصویربرداری باخانمان، اواخر تابستان امسال با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در شمال تهران آغاز شد. گروه تولید با شیوع کرونا، در شرایط دشواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تصویربرداری را پیش بردند که هنوز هم ادامه دارد. سازندگان این سریال تلاش کرده‌اند با ساخت این اثر به خانواده‌ها یادآوری کنند که دورهمی‌های گذشته چقدر شیرین و حلال مشکلات بوده است و نباید بگذاریم شرایط زندگی بین ما فاصله بیندازد.

در باخانمان چه می‌گذرد؟

باخانمان روایتگر داستان جوانی به نام مسعود است که در آستانه ازدواج متوجه می‌شود فرزند واقعی پدر و مادرش نیست و سعی می‌کند خانواده اصلی خود را پیدا کند. او پس از مواجهه با پدر و مادر واقعی‌اش متوجه می‌شود که تفاوت آشکاری با خانواده کنونی‌اش دارند...

برزو نیک نژاد، پیش از این در گفتگویی پیرامون مضمون این مجموعه گفت: "در باخانمان قصه‌ای را روایت می‌کنیم که برای مردم ملموس است و به آدم‌ها و روابط میان آنها می‌پردازیم. در این سریال، زندگی جریان دارد و سعی کرده‌ایم شخصیت‌ها به گونه‌ای باشند که مخاطبان با آنها هم ذات‌پنداری کنند. خنده آوردن به لب مردم بسیار سخت است، زیرا این روزها مردم نه تنها درگیر بیماری کرونا هستند بلکه از دید معیشت هم در فشار قرار دارند. بنابراین کار دشواری است که آنها را بخندانیم. "

نیک نژاد درباره حرف اصلی این سریال گفت: "این روزها فاصله میان ما و دیگر اعضای خانواده و فامیل زیاد شده است و شامل حال همه می‌شود. ما در باخانمان به این موارد می‌پردازیم که باید مثل گذشته دور هم جمع شویم تا با هم از پس مشکلات بربیاییم. باخانمان می‌گوید که نباید غم و غصه‌ها را به تنهایی بر دوش بکشیم، بلکه می‌شود در کنار هم آنها را حل کنیم. "

چه کسانی در باخانمان ایفای نقش می‌کنند؟

ترکیب بازیگران باخانمان، ترکیب جالب و قابل اعتنایی برای یک سریال طنز است. بازیگرانی که پیش از این خود را در عرصه طنز محک زده‌اند و مورد پذیرش و قبول مخاطبان قرار گرفته‌اند.

حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، مارال فرجاد، امیر کاظمی، فرزانه سهیلی، امیر آتشانی، حامد وکیلی، گیتی معینی، مریم سلطانی، با حضور سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی و با حضور افتخاری بهنام تشکر و شقایق دهقان، بازیگران اصلی باخانمان هستند.

حسن پورشیرازی آخرین بار در سریال برادر جان ایفای نقش کرده بود. او حالا در باخانمان نقش پدری را بازی می‌کند که در عین جدی بودن، شیرین است و نقشش تا حدودی شبیه نقشی است که در فیلم سینمایی مهمان مامان بر عهده داشت.

آتیلا پسیانی نقش‌های خوش آب و رنگ در کارنامه‌اش کم ندارد. چه در سینما و چه در تلویزیون و تئاتر. از سریال‌های اخیر او در تلویزیون می‌توان به بوم و بانو، مرضیه و زیر پای مادر اشاره کرد. این بازیگر در باخانمان نقش عمو را بر عهده دارد که فرش فروشی متمول از بالای شهر است. شخصیت او نیز در عین جدیت، شیرینی‌های خاص خودش را دارد.

افسانه بایگان نیز پس از دو سال، با سریال باخانمان به تلویزیون بازگشته است و کاراکتری متفاوت از نقش‌های گذشته‌اش دارد. آخرین حضور این بازیگر در تلویزیون، سریال روزهای بی قراری به کارگردانی کاظم معصومی بود که نوروز ۹۸ از شبکه دو روی آنتن رفت.

نگاهی به کارنامه کارگردان

برزو نیک نژاد فعالیت حرفه‌ای خود را با دستیاری کارگردان آغاز کرد. سریال‌هایی همچون پس از باران، دودکش، دیوار، ساخت ایران ۱، پایتخت ۱ و تا ثریا، از جمله آثاری هستند که نیک نژاد در آنها به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است.

او سریال سازی را با مجموعه دردسرهای عظیم شروع کرد. دردسرهای عظیم ۲، قرعه، همسایه‌ها، ویلا، پنچری و ساخت ایران ۲ دیگر مجموعه‌هایی هستند که این کارگردان آنها را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کارگردانی نیک نژاد تنها به مدیوم تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ختم نشد و او خود را در عرصه سینما نیز محک زد. ناخواسته، زاپاس، و لوله زنبور کارنامه این کارگردان را در سینما شکل داده‌اند. سال گذشته، نیک نژاد با فیلم سینمایی دوزیست که یک فیلم اجتماعی بود به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آمد. فیلمی که به شدت مورد توجه قرار گرفت و همچنان در نوبت اکران است.

نیک نژاد باخانمان را نیز بسیار نزدیک به مدیوم سینما کارگردانی کرده است و از صحنه‌های طولانی و خسته کننده سریال‌های تلویزیونی در آن خبری نیست. او به جزئیات توجه کرده و اثری با ریتم تند و قابل قبول ارائه کرده است.

تهیه کننده باخانمان کیست؟

تهیه کنندگی باخانمان را زینب تقوایی بر عهده دارد. او فعالیت خود را از سال ۹۲ با سریال دودکش آغاز کرد که با استقبال چشمگیری روبرو شد. مدینه، پشت بام تهران و زیر پای مادر، دیگر آثار او در تلویزیون و در عرصه تهیه کنندگی هستند.

در سال ۹۶، تقوایی در حالی که همکاری خود را با محمدرضا هنرمند به عنوان تهیه کننده در سریالی تحت عنوان الف ویژه آغاز کرده بود، اولین تجربه تهیه کنندگی خود را نیز با همین کارگردان در فیلم سینمایی سمفونی نهم رقم زد. با خانمان، تازه‌ترین اثر این تهیه کننده است.

کد خبر 467419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ارشیا IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    31 5
    سلام من ارشیا هستم سریال تلوزیونی باخانمان خیلی زیباست من که خیلی خندیدم بهش حتما این سریال امتحان کنید
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      17 3
      سلام‌آره واقعا عالی بابازیگران بسیار عالی خصوصاخانوم‌شهره لرستانی
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    11 28
    بازیگر نقش مسعود خوب بازی نمیکنه مصنوعی هست
    • باران IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      19 3
      اتفاقا خیلی هم خوب بازی می کند و مارا می خنداند این سریال خیلی سریال خوبی است
    • حسینعلی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      6 7
      موافقم توی کمدی ۰ هست
    • باران IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      10 1
      نه اتفاقا خیلی هم خوب بازی می کند حیف این سریال تمام شد
    • ......... IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      13 1
      اتفاقا عالی بازی میکنه من خیلی حسام محمودی رو دوست دارم
  • ک IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    40 1
    بهترین فیلم طنزی هست که این شبکه 3 بالخره پخش کرد. واقعا قشنگه. هم متنش جالبه و هم بازی بازیگراش
  • مینا IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    22 0
    این سریال سریال خیلی خوبی هست و من خیلی دوست دارم بدونم که آخرش چی میشه
  • معصومه IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    13 1
    عالی ممنون بابت ساخت انشاالله ادامه داشته باشه
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      10 1
      فیلم خیلی قشنگی هست دمشون گرم
  • رامین IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 12
    فیلم طنز در ایران با خورد کردن اعصاب مثل اینکه معنی پیدا میکنه، چطور میشه یه نفر بچه‌هاش رو بفروشه بعد جمع بشن بعد ازشون باج بگیره از پدرش چطور نگاه میکنن و میخندن، باعث تاسفه
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      6 1
      داداش طنز همینه منطق مهم نیست مهم اینه محتوا داشته باشه و مردمو بخندونه
    • ......... IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      5 1
      تو بدت میاد نگاه نکن
  • مرینت دوپن چنگ (دختر کفشدوزکی)تیکی(کوآمی) IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    7 3
    گوهر خیلی خوب بازی میکنه
  • مهدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    6 3
    سریال باحالیه خوبه ولی همشون میپرن وسط حرف و آدم متوجه حرفشون نمیشه
  • شاهد AF ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    6 1
    سلام به همه سریال خوبی بود اما به اندازه سریال سه در چهار کمدی نیست
  • شاهد AF ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 1
    البته من از افغانستان بیننده این سریال از شبکه سه استم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    8 2
    از تمامی دست اندرکاران و بازیگران این سریال تشکر می کنم، سریال فوق العاده زیبا ودرجه یک است.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    2 11
    هر چرت و پرتی رو میسازن میدن به خورد مردم
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      7 1
      تو از فیلم چی میدونی چهار تا نویسنده برتر دنیا رو بگو اصلا در سطح ما با قوانین و قواعدی که داریم و این فیلم یکی از بهترین فیلم های تلویزیون بود همانند پایتخت ۱تا۵ و فیلمای رضا عطاران و فیلم های مدیری
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    2 18
    چیزی به اسم فیلنامه نداره در حد تخیل یه بچه پنج ساله
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      4 2
      بی زحمت ی فیلم نامه برام بنویس تخیلی که مدرمو بخندونه حتما ازش استفاده میکنم
    • ......... IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      7 1
      کسی زورت نکرده بدت میاد نگاه نکن
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    2 6
    به نام خدا سلام ولی پروتکل ها بین افراد رعایت نشده، حتی بچه های کوچک رو بغل کردند.
  • م IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    3 15
    واقعا این سریال بازی با شعور مخاطب هست متاسفانه. چرا باید سرمایه مملکت صرف این فیلم های مزخرف بشه. متاسفم واقعا. مثلا در شرایطی که جوونها له له هیات علمی دارند مسعود اومده میگه ببخشید من خونوادم رو به هیات علمی شدن ترجیح میدم. خوب از این به بعدخانواده دربه داغونش باید خرج زندگیش رو بدند!!! یا اینکه مثلا نامزد مسعود چادریه مامانش مانتویی!!! مگه شما تو جامعه کنونی ما زندگی نمی کنید یا خیلی از مزخرفات دیگه
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      6 2
      چه ربطی داره خیلی ها اینجورین لطفا در سطح بچه دوساله حرف نزن
    • رضایی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      6 1
      بایدفیلم رو خوب میدیدی چون خیلی هم سریال عالی ای بود
  • زهرا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    3 11
    سريال واقعا مضخرف وبي محتوا بود اين يعني ظنز با يك سري بازيگر سبك
  • زهرا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    2 13
    یکم از خارجیا یاد بگیرین چه فیلمایی میسازن ادم کیف میکنه‌‌..این سریالای چرت و پرت چیه اخه ب شعور مردم توهین نکنین...صفرم ک هیچ منفی 20هم زیاده ب این نوع سریالای مثلا طنز
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      7 3
      میتونی نبینی منو که خندوند
  • علیرضا فرزند ایران IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    تو این فیلم اون دختر خانم چادری که نقش همسر سپند امیر سلیمانی را بازی کرده اسم ایشان چیست
  • ناشناس US ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 2
    سلام موندم اگر سریال ماهواره ای بود حتی چرتم بود همه تعریف میکردن شما که میگی بد اولا مجبورت نکردن ببینی دوما بلدی برو بازی کن هرچیزی از دور راحت به نظر میاد
  • فری CA ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 8
    بسیار بی محتوی، نمایانگر یک سریال بسیار ضعیف که انگار هدفش پایمال کردن ارزش‌های انسانی ایرانیان است. داستان زندگی یک مشت انسان‌های شارلاتان، با رفتار بسیار سطح پایین. به نویسنده و کارگردان این سریال، باید عنوان و مدال بدترین ها را داد. سریالی که روی اعصاب آدم راه می رود.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      5 2
      بسیار با محتوا و با معنی کسایی مثل شما درک ندارن
  • زهرا سادات IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 2
    عالی بود. راسته که فصل دو داره؟ کاش که داشته باشه
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    7 1
    بسیارعالی بود بعدازمدتها توانست بیننده راجذب کنه البته ایرادهایی داشت ولی درمجموع به نسبت کاهای طنزی که جدیدا ارایه شده خیلی خوب بود
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    5 1
    من‌ازسریال‌باخانمان‌خوشم‌میادخواهش‌میکنم‌این‌سریال‌رو‌درشبکه‌ی‌ای‌فیلم‌پخش‌کنید