پاساژ پروانه به حرکتی برای حمایت از هنر ملی تبدیل شود

عضو شورای شهر تهران گفت: در پاساژ پروانه اتفاق بزرگی افتاده است و هنرمندان ما هنر با کیفیت و قابل عرضه‌ای ارائه کردند. این را می‌توانیم به نهادی برای حمایت از هنر ملی در چارچوب شهر تبدیل کنیم

به گزارش ایمنا، احمد مسجدجامعی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اظهارات خود در مراسم بازگشایی جمعه بازار پروانه در باغ هنر در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد، نوشت:

"در قلب تهران زمانی که روستا بود، جایی به نام امام‌زاده اسماعیل بود که قدیمی‌ترین اشیا تهران آنجا خرید و فروش می‌شد و امروز هم قدیمی‌ترین شئ در تهران که یک در است آنجا قرار دارد.

در پیرامون آن میدانی به نام میدان سید اسماعیل بود که محل عرضه اجناس عتیقه بود و به نحو ویژه‌ای موجب فعالیت‌های هنری هم شد. مثلاً کسی از اشیای نفیس خانه‌اش چیزی عرضه می‌کرد و برخی آن را تبدیل به چیز دیگری می‌کردند و کار هنری انجام می‌دادند و آن را کامل می‌کردند و به این ترتیب یک هنر ترکیبی عرضه می‌کردند.

آنجا هنرمندان هم مشابه آنچه عرضه شده بود را می‌ساختند و ادامه این روند بود که فضاهای عرضه این آثار در خیابان منوچهری را فراهم کرد. باید پاساژ پروانه را به حرکتی به اسم پروانه تبدیل کنیم و یک نهادی به این نام تشکیل بدهیم. آن انگشتر فروشی و عصا فروشی‌های اطراف پاساژ پروانه را هم می‌توان ساماندهی کرد.

در پاساژ پروانه اتفاق بزرگی افتاده است و هنرمندان ما هنر با کیفیت و قابل عرضه‌ای ارائه کردند. این را می‌توانیم به نهادی برای حمایت از هنر ملی در چارچوب شهر تبدیل کنیم

کد خبر 467399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.