از منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان چه خبر؟

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تملک اراضی صحرای ظهرآبادی برای احداث پارک در این منطقه در حال انجام است، گفت: تاکنون یک هزار و ۱۰۰ متر از این اراضی تملک شده است.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مساحت کل فضای سبز در این منطقه ۴۳۸ هزار و ۷۶۱ متر و سرانه فضای سبز هر شهروند ساکن در این منطقه ۷.۴ مترمربع و سرانه تفرجگاهی ۲.۹ متر مربع است.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۱ پنج پارک شهری، پنج پارک محلی و پنج پارک همسایگی وجود دارد، افزود: برای رفع کمبود منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز احداث منبع دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی انجام شده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده برای تأمین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز منطقه، اتصال کلکتور امام خمینی به منبع آب به طول یک هزار و ۴۰۰ مترمربع، لوله کشی خیابان‌های امام حسین (ع) به طول چهارصد متر و سایز لوله ۶۳، لوله کشی خیابان امام سجاد به طول ۵۰۰ متر با سایز لوله ۶۳، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای خیابان امام خمینی (ره) به مساحت چهار هزار مترمربع، ترمیم سیستم قطره‌ای خیابان امام رضا (ع) به مساحت ۱۵ هزار مترمربع، ترمیم و بازسازی سیستم بابلر خیابان امام رضا (ع) به مساحت یک‌هزار متر بوده است.

وی با بیان اینکه لایروبی و اصلاح چاه پرتمان، چاه خیابان امام سجاد (ع) و خرید و راه‌اندازی سیستم پورتابل فیلتراسیون چاه ظهر آبادی انجام شده است، گفت: استفاده از چمن‌های مقاوم و حذف چمن‌های پرنیاز آبی از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌آید.

اشرفی خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ هزار مترمربع چمن پر نیاز آبی در خیابان‌شهدای لیمجیر، کهندژ، حدود دو هزار متر در خیابان کهندژ و خیابان چمران حذف شده و یک هزار و ۴۴۷ هزار مترمربع چمن کم نیاز آبی و مقاوم به شرایط خشکی جایگزین آنها شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به احداث منبع آب و لایروبی دو حلقه چاه این منطقه، مشکلی برای تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز نداریم.

کد خبر 467274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.