کیهانی: آیت الله هاشمی چهره ای فرا ملی بود

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با آیت الله هاشمی رابطه خوبی داشتند و بسیاری از مشکلات و مجادلات ایران با کشورهای همسایه به واسطه مذاکرات آیت الله با رهبران کشورهای عربی برطرف می‌شد؛ وی چهره‌ای فراملی ملی بود.

محمد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: نام آیت الله هاشمی با انقلاب اسلامی گره خورده است؛ چهره‌های مانند وی از تاریخ انقلاب قابل حذف نمی‌شوند؛ زیرا در روند انقلاب تأثیرگذار بودند.

وی افزود: آیت الله هاشمی از شخصیت‌های برجسته نظام جمهوری اسلامی بود و در بسیاری از محافل اصلی تصمیم‌گیری نظام حضور داشت. با توجه به نقش آفرینی وی در دوران دفاع مقدس و جایگاه ریاست جمهوری می‌توان دریافت که شخصیت با نفوذی در کشور داشت.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی روحیه معتدلی داشت و تلاش می‌کرد با موضع‌گیری‌های دقیق، همه جناح‌های سیاسی را مورد توجه قرار می‌داد. وی از جمله شخصیت‌هایی بود که مانندش در تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد.

کیهانی در ادامه یادآور شد: رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با آیت الله هاشمی رابطه خوبی داشتند و بسیاری از مشکلات و مجادلات ایران با کشورهای همسایه به واسطه مذاکرات آیت الله با رهبران کشورهای عربی برطرف می‌شد؛ وی چهره‌ای فراملی ملی بود.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی به واسطه ارتباطاتی که با حکام سعودی داشت، توانست بسیاری از گره‌ها و موانع مذهبی را برای زائران ایرانی برطرف کند. وی با توجه به نزدیکی که با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری داشت، بسیاری از موانع و مشکلات کشور را حل می‌کرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: هاشمی رفسنجانی زمانی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار داشت به دولت و کابینه قوه مجریه شخصیت داده بود.

کیهانی خاطرنشان کرد: با قدرت گرفتن تندروها در کشور، تابوشکنی‌ها آغاز شد و در بسیاری از مناظره‌های انتخاباتی، باب خلیفه کشی آغاز شد که بسیاری از مشکلات امروز کشور ناشی از همین تابوشکنی‌ها است.

کد خبر 467168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.