پیش‌نویس لایحه استیضاح مجدد ترامپ منتشر شد

اعضای کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح رئیس جمهور آمریکا به خاطر سو استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره را منتشر کردند.

به گزارش ایمنا، اعضای دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح مجدد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را منتشر کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «دیوید سیسیلین»، «جیمی راسکین» و «تد لیو» از جمله نمایندگانی هستند که این اسناد را منتشر کرده و اعلام کردند ترامپ باید به‌خاطر «سو استفاده از قدرت» استیضاح شود.

در این پیش‌نویس آمده است: «رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفترش، با جرایم و تخلفات سنگین همراه بوده که تحریک عامدانه به خشونت علیه دولت ایالات متحده از جمله آن‌ها است».

همچنین در متن آن نوشته شده: «اندکی پیش از جلسه مشترک [کنگره] رئیس جمهور ترامپ برای گروهی از هواداران سیاسی خود در مجاورت این محل سخنرانی کرد. [ترامپ] در آنجا بر این ادعاهای غلط که "ما این انتخابات را بردیم و آن را با اختلاف بالا بردیم" تأکید کرد. وی همچنین به‌طور عامدانه بیاناتی را اظهار کرد که مشوق اقدامات غیرقانونی متعاقب در کنگره شد».

منبع: فارس

کد خبر 467136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.