احیای تالاب عینک رشت فرصتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

شهردار رشت با تاکید بر لزوم احیای تالاب عینک گفت: این اقدام فرصت مناسب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایجاد می‌کند که ضمن ایجاد اشتغال پایدار، در رونق اقتصاد شهری نیز مؤثر است.

به گزارش ایمنا سید محمد احمدی در حاشیه سفر و بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری کشو از پروژه‌های مهم بازآفرینی شهری رشت اظهار کرد: شهرداری رشت از سال ۹۴ مطالعات هدفمند اجرای پروژه‌های بازآفرینی را به منظور تصویب در ستاد ملی و تخصیص اعتبارات ملی آغاز کرد است.

وی گفت: محدوده اجرای پروژه‌های بازآفرینی این شهر محلات بین دو رودخانه است که از شرقی ترین نقطه شهر واقع در زرجوب آغاز و با محوریت بقعه خواهر امام و گذر از محله ساغری‌سازان، بازار رشت، پیاده‌راه مرکز شهر، سبزه میدان، پیرسرا، سام و چمارسرا، در نهایت به تالاب عینک به پایان می‌رسد.

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه‌های بازآفرینی، احیای بناهای تاریخی و خدمات رسانی به محلات کم‌برخوردار را نیز شامل می‌شود، تصریح کرد: این مطالعات برای پروژه‌های پیاده راه مرکز شهر، خیابان علم‌الهدی، بازآفرینی سبزه میدان و ساماندهی حریم بقعه خواهر امام در نظر گرفته شده که ۳۹ درصد اعتبارات مورد نیاز آن از سوی شهرداری تأمین شد.

احمدی با تاکید بر لزوم احیای تالاب عینک گفت: این اقدام فرصت مناسب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایجاد می‌کند که ضمن ایجاد اشتغال پایدار، در رونق اقتصاد شهری نیز مؤثر است.

کد خبر 467112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.