تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در استان اصفهان گزارش نشده است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص کرونا انگلیسی و مسری‌تر بودن آن توضیحاتی ارائه داد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کرونای انگلیسی، فرمی از کووید ۱۹ جهش یافته است، اظهار کرد: ویروس کرونا انگلیسی مسری‌تر است، چرا که این ویروس دچار ۱۷ جهش ژنتیکی شده و جهش‌ها سبب افزایش چسبندگی بیشتر ویروس به سلول‌های بدن انسان می‌شود، این چسبندگی بیشتر ویروس را مسری‌تر کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده گفته می‌شود که شدت بیماری‌زایی کرونای انگلیسی بیشتر از کووید ۱۹ نیست، در کشورهای اروپایی که امکانات پیشرفته مولکولی بیشتر و دقیق‌تری دارند، توانسته‌اند حضور این ویروس جدید انگلیسی را که به آن واریانت جدید می‌گویند، شناسایی کنند.

۴۰ کشور درگیر کرونای انگلیسی شده‌اند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ کشور اعلام کرده‌اند که کرونای انگلیسی در کشورشان دیده شده است، چرا که ویروس‌های تنفسی راه خود را به جوامع مختلف باز می‌کنند.

وی با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن سرایت و انتشار ویروس کرونای انگلیسی در سراسر دنیا، تصریح کرد: مسئولان باید در مبادی ورودی کشور و استان پروازهای مستقیم و یا غیرمستقیم که از انگلیس می‌آید را بررسی کنند و بیماریابی را از فرودگاه‌ها شروع کنند، البته که انتشار ویروس اجتناب‌ناپذیر است.

موارد کرونای انگلیسی را انستیتو پاستور شناسایی می‌کند

فدایی با توضیح اینکه در استان‌ها نمی‌توان به تنهایی ویروس کرونای انگلیسی را شناسایی کنیم، اضافه کرد: باید موارد مشکوک و یا افرادی مبتلا به کرونایی که به اروپا سفر کرده‌اند را بررسی و نمونه‌گیری کنیم و به انستیتو پاستور ایران بفرستیم و آنجا با امکانات خاصی که وجود دارد، تشخیص می‌دهند که کدام نوع ویروس کرونا فرد را مبتلا کرده است، در استان تاکنون موردی از واریانت انگلیسی گزارش نشده است، موارد ابتلای افراد به کرونای انگلیسی هم که در کشور مشخص شده، در انستیتو پاستور مورد بررسی قرار گرفته است.

استقرار تیم شناسایی کرونا در فرودگاه اصفهان

وی با اشاره به تمهیداتی که در فرودگاه اصفهان اندیشیده شده است، گفت: تیمی در فرودگاه اصفهان مستقر است و مسافرانی که با پروازهای واسط از اروپا می‌آیند را بررسی و از آن‌ها نمونه‌گیری می‌کنند، تاکنون نیز موردی گزارش نشده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: علائم کرونای انگلیسی با کووید ۱۹ تفاوتی ندارد و تنها از راه تست پیشرفته مولکولی می‌توان تفاوت را پیدا کرد.

کد خبر 467060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.