آخرین خبرها از شورش هواداران ترامپ در آمریکا/ کشف بمب در واشنگتن

جمعی از هواداران ترامپ در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به ساختمان کنگره هجوم آورده اند.

به گزارش ایمنا، در حالی که جلسه مشترک کنگره برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در جریان است، شماری از هواداران ترامپ پرچم به دست به سمت ساختمان کنگره هجوم برده‌اند. شهردار واشینگتن دی سی از ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی مقررات منع رفت و آمد اعلام کرد.

‏تصاویر سی ان ان نیز از اعزام نیروهای پلیس به سوی محوطه کنگره آمریکا حکایت دارد.

‏فاکس نیوز هم گزارش داده که جلسه مشترک کنگره به دلیل «تهدیدات امنیتی» دچار وقفه شد و نیروهای امنیتی به اعضای کنگره گفتند که پناه بگیرند.

‏ترامپ در توییتی از هوادارانش خواست رفتار صلح‌آمیز داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند از ساختمان کنگره خارج شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در صفحه توئیتر خود خطاب به هوادارانش نوشت: من از همه در پایتخت ایالات متحده می‌خواهم که صلح و آرامش داشته باشند و از خشونت دوری کنند. به یاد داشته باشید که ما حزب قانون و نظم هستیم. به قانون مداران و مردان بزرگ ما با رنگ آبی احترام بگذارید. متشکرم.

نیروهای امنیتی به نمایندگان کنگره گفتند ساختمان را ترک کنند. جلسه مشترک کنگره برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ناتمام ماند.

‏تظاهر کنندگان هوادار ترامپ صحن سنای آمریکا را اشغال کردند. نماینده جمهوریخواه ایالت ویسکانسین می‌گوید در دفترش پنهان شده است.

‏مایک گلگر، نماینده جمهوریخواه ایالت ویسکانسین، از ترامپ خواست به هوادارانش بگوید از کنگره بیرون بروند.

‏فاکس نیوز گزارش داده که نیروهای امنیتی به اعضای کنگره گفته اند ماسک گاز بزنند. این اولین بار در تاریخ آمریکاست که ساختمان ‎کنگره مورد یورش قرار می‌گیرد.

نیروهای انتظامی تقویتی برای مقابله با تظاهرکنندگان هوادار ‎ترامپ به محوطه اطراف ‎کنگره رسیدند. برخی مأموران انتظامی تقویتی که اطراف ساختمان کنگره مستقر می‌شوند ماسک ضد گاز به صورت دارند.

‏سی ان ان در خبری اعلام کرد که چند مأمور ‎پلیس مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

این گزارش همچنین اعلام کرده است که گارد ملی آمریکا در راه محوطه ‎کنگره است.

نیویورک تایمز در خبری فوری اعلام کرد که یک بمب در مقر اصلی مجمع ملی جمهوری‌خواهان در واشنگتن دی‌سی کشف و با موفقیت خنثی شد.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا اعلام کرد که علی‌رغم ورود هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، نمایندگان قصد دارند همین امروز دوباره برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گرد هم آیند.‌

ایندیپندنت اعلام کرد که ‏تظاهرکنندگان دفتر ‎نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان را اشغال کردند. همزمان ‎مایک پنس خشونت در کنگره آمریکا را محکوم کرد.

ترامپ با انتشار ویدئویی در حساب توئیتر خود از معترضان خواست به خانه برگردند.

نیروهای گارد ملی آمریکا از ایالت‌های مریلند و ویرجینیا، در همسایگی واشنگتن، در راه محوطه ‎کنگره هستند. تصاویر تلویزیون‌های آمریکا، خودروهای پلیس را در حال محاصره محوطه کنگره نشان می‌دهند.

نیروهای ویژه FBI وارد محوطه کنگره شده‌اند و در حال بیرون کردن معترضان از داخل محوطه‌ها هستند.

تد لیو، نماینده کنگره آمریکا از مایک پنس خواست تا با اجرای متمم بیست‌وپنج قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

یک سناتور آمریکایی خبر داد صندوق‌های آرا مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) هم‌اکنون به مکان امن و افشا نشده‌ای در سنای آمریکا منتقل شده تا شمارش آرا از سر گرفته شود.

توئیتر پس از تعلیق دو پیام ترامپ، دسترسی او به حساب کاربری‌اش را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرد و هشدار داد که در صورت تکرار نقض قوانین این شبکه اجتماعی، به صورت دائم مسدود می‌شود.

برخی از رسانه‌ها از کشته شدن، زنی که با ضربه گلوله دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه سینه شده بود، خبر می‌دهند.

خبرگزاری ان بی سی به نقل از یکی از مسئول شرکت فیسبوک گزارش داد: ویدئو ترامپ را حذف کردیم چرا که فکر می‌کنیم این ویدئو در تحریک ادامه خشونت مؤثر است.

منابع خبری به نقل از مسئولان امنیتی کنگره آمریکا اعلام کردند که بعد از ۴ ساعت، امنیت به این نهاد آمریکایی بازگشته است.

پلیس واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که تاکنون ۱۵ نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را بازداشت کرده است. این در حالی است که پلیس پنج قبضه سلاح نیز از تظاهرکنندگان کشف و توقیف کرده است.

کد خبر 466970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.