آنالیز عملکرد پرسپولیس مقابل سپاهان با امید بندی‌داریان

یک آنالیزور حرفه‌ای فوتبال به بررسی ترکیب جدید پرسپولیس مقابل سپاهان و نقاط ضعف و قوت آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس پس از شکست در دیدار نهایی لیگ قهرمانان، در نتیجه‌گیری به مشکل برخورده است. آن‌ها که عملکرد کم نوسانی در چهار سال گذاشته داشتند، حالا سه دیدار پیاپی خود را با تساوی پشت سر گذاشته‌اند. از طرفی دو مهاجم نوک فعلی سرخ‌ها یعنی مهدی عبدی و آرمان رمضانی بیش از ۵۰۰ دقیقه است که موفق به گلزنی در لیگ نشده‌اند و همین امر باعث شد تا یحیی گل‌محمدی در اقدامی کم‌سابقه، بدون این دو فوروارد پا، به تقابل حساس الکلاسیکو با سپاهان رود. البته پرسپولیس هنوز تنها تیم لیگ است که تا اینجا شکستی را تجربه نکرده اما از دست دادن امتیازات اخیر، انتقادات فراوانی را برای آن‌ها به همراه داشته است. آن‌ها اگر چه بالاخره قفل دروازه‌شان باز شد ولی همچنان یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. عملکرد پرسپولیس در دیدار روز گذشته مقابل سپاهان توسط امید بندی داریان، دارنده مدرک آنالیزوری فوتبال از باشگاه بارسلونا اسپانیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانیم:

ترکیب متفاوت یحیی؛ بازی بدون فوروارد!

یکی از نکات قابل توجه پرسپولیس در تقابل با سپاهان، بازی ندادن گل محمدی به دو مهاجم این تیم بود. آرمان رمضانی و مهدی عبدی دو یار تهاجمی سرخ‌ها که تاکنون در لیگ پایشان به گلزنی باز نشده، دیدار مقابل سپاهان را از روی سکوهای آزادی دنبال کردند و اواخر بازی راهی میدان شدند. پرسپولیس با جلوتر آمدن نورالله‌ی کوشید تا بار باز کردن قفل دروازه پیام نیازمند را میان او، وحید امیری و احسان پهلوان تقسیم کند.

بیشتر بخوانید:

ادعا به وقت مَستی برای تیم اسپشیال!

بازی سپاهان و پرسپولیس همیشه پرتنش است

آنالیز: با وجود انتقادهایی که در مورد ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان وجود دارد، موافق این ترکیب بودم. به نظرم چنین آرایشی نشان می‌دهد کادر فنی پرسپولیس، کادر باهوشی است. با توجه به اینکه فاز تهاجمی عملکرد نسبتاً خوبی در بازی‌های گذشته نداشت و مهاجمان، کمکی به خط هافبک پرسپولیس نمی‌کردند درست‌ترین کار این بود که هافبک‌های خودتان را برای تصاحب میانه میدان مقابل سپاهان افزایش بدهید. اعتقاد دارم پرسپولیس با این کار توانست سپاهان را کنترل کند و با توجه به اینکه سپاهان در بازی‌های گذشته نفوذهای زیادی از سمت راست خود داشت، سیستم جدید پرسپولیس تا دقیقه ۸۵ فرصت چندانی به آن‌ها نداد. این موضوع اثبات می‌کند سیستم منطقی و فکر پشت آن بوده است.

چالش خلق موقعیت با جدایی رسن؟

با جدایی ناگهانی بشار رسن، هافبک عراقی که نقش بزرگی در موفقیت‌های چند سال اخیر پرسپولیس ایفا کرده، بسیاری را نگران خط میانی و بازی سازی سرخ‌پوشان کرده است. آن‌ها معتقدند نبود رسن می‌تواند خلق موقعیت گل برای پرسپولیس را با چالش روبرو کند که شاید بازیکنان جانشین نتوانند جای خالی هافبک عراقی را پر کنند. با این وجود، پرسپولیس در بعد از جدایی او نیز مقابل نساجی و ذوب‌آهن به گل رسید و علاوه بر آن، در مصاف با سپاهان نیز به دو موقعیت خطرناک دست یافت.

آنالیز: به این نکته حائز اهمیت باید اشاره کرد که تا دقیقه ۸۵ فرصت‌های گلزنی پرسپولیس به مراتب بهتر از سپاهان بود و می‌توان گفت، پرسپولیس بعد از کنترل بازی به دنبال استفاده از اندک موقعیت‌های ایجاد شده بود تا به گل برسد.

پرسپولیس با فرمت جدید در راه شهرآورد نود و چهارم

سرخ‌پوشان دوشنبه هفته آینده باید در مصافی حساس و کلاسیک، به مصاف رقیب همشهری یعنی استقلال بروند. دربی نود و چهارم در حالی آغاز خواهد شد که استقلالی‌ها با حضور در صدر، وضعیت خوبی داشته و یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ بیستم به حساب می‌روند. آن سوی میدان پرسپولیس با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند اما شهرآوردها همیشه نشان داده‌اند که می‌تواند، ورق را به سمت تیمی که روی کاغذ شانس کمتری داشته باز گرداند. باید دید آیا گل محمدی برای این تقابل حساس نیز مانند سپاهان با شکل و شمایل جدید بازیکنانش را به میدان می‌فرستد و یا فکر تازه‌ای خواهد کرد؟

آنالیز: فراموش نکنیم مطمئناً ضعف‌هایی در این سیستم دیده می‌شد اما شما باید همه جوانب را مد نظر بگیرید و صحبت کنید با توجه به اجرای این سیستم در مقابل سپاهان مطمئناً مقابل استقلال شرایط بهتری را رقم خواهند زد و در حال پوست اندازی هستند.

کد خبر 466816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.