ادعا به وقت مَستی برای تیم اسپشیال!

صحبت‌های پرسپولیسی‌ها بعد از رقم خوردن سومین تساوی پیاپی برابر سپاهان، بیشتر از آنکه توجیه‌هایی واقعی باشد، نوعی فرار رو به جلو به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روند ادامه‌دار تساوی‌ها و نتایج ناامیدکننده شاگردان گل‌محمدی باعث شد تا آن‌ها پس از توقف برابر سپاهان صحبت‌های تندی را به زبان آورند. پیروانی از داوری‌های لیگ ابراز نگرانی کرد و خواستار آمدن VAR شد و سید جلال حسینی، از برنامه‌ریزی چند تیم برای ناکامی این روزهای پرسپولیس سخن گفت! حتی خود گل محمدی که چند هفته‌ای است کاملاً با کنفرانس‌های خبری بیگانه شده، در مصاحبه تلویزیونی پس از بازی با سپاهان به اعلام نکردن پنالتی در صحنه برخورد عالیشاه با گولسیانی معترض شد.

اگر چه چنین صحبت‌هایی مدت‌ها است در فوتبال ایران باب شده ولی نکته قابل توجه چرخش ۱۸۰ درجه‌ای موضع پرسپولیسی‌ها است. آن‌ها که همین چند هفته قبل و پیش از سفر به قطر برای فینال آسیا، همواره از رقبا دعوت می‌کردند تا به جای صحبت از داوری و دست‌های پشت پرده در مستطیل سبز با آن‌ها مبارزه کنند، حالا خودشان پرچم دار چنین اعتراضاتی شده و می‌خواهند هر طور شده نتایج ضعیف هفته‌های اخیر را به چیزی به جز عملکرد بازیکنان و توان فنی مربیان‌شان ربط دهند.

این داستان همان ماجرایی است که فصل قبل نیز شاهدش بودیم. هفته‌های نخست لیگ نوزدهم و زمانی که پرسپولیس با کالدرون آرژانتینی در دوران پسا برانکو افت محسوسی پیدا کرده بود و در کمتر از یک نیم فصل چهار شکست را تجربه کرد، باز هم شاهد این دست اظهار نظرها از سوی سرخ‌ها بودیم. محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت میهمان فوتبال برتر شد و از دست‌هایی گفت، که نمی‌خواهند قهرمانی‌های پرسپولیس ادامه یابد.

با این حال پرسپولیس روند بردهایش استارت خورد و در نیم فصل، گل‌محمدی از شهر خودرو راهی تهران شد تا قصه فصل نوزدهم برای سرخ‌های پایتخت را متفاوت رقم بزند. آن‌ها از اوضاع آشفته رقبا نهایت استفاده را بردند و با پیروزی‌های متوالی، خودشان از سایرین جدا کردند و با ۱۴ امتیاز اختلاف، قهرمان ایران شدند. نکته اما اینجا بود که در آخر فصل و حتی روزهایی که سازمان لیگ و باشگاه‌ها در کش و قوس برگزار شدن یا نشدن رقابت‌ها با توجه به همه‌گیری کووید -۱۹ بودند، پرسپولیس به توانمندی فنی‌اش می‌بالید و کنایه دیگر تیم‌ها به قهرمانی‌های خودش را بی‌پایه می‌دانست.

حالا دوباره همه چیز تغییر کرده و پرسپولیس با کسب سه امتیاز از ۹ امتیاز ممکن دوباره پا به روزهای سخت گذاشته است. این بار هم دریغ از آنکه حتی یک نفر در اردو سرخ‌ها پذیرای ضعف فنی باشد، همه چیز را به عوامل دیگر ربط داده‌اند. با این حال آیا گل نزدن مهاجمان پرسپولیس نیز ارتباطی با کارشکنی دیگر تیم‌ها دارد؟ یا جدا شدن بشار رسن پس از چهار فصل موفق در ایران و کمک‌های شایانی که به پرسپولیس کرد، ماجرایی برنامه‌ریزی شده برای تضعیف تیم پرسپولیس است؟ و یا پیشنهاد وسوسه‌انگیز قطری‌ها او را هوایی کرده است؟ کدام دست‌های پشت پرده‌ای جمع شده و چشم‌های آل‌کثیر را تنگ کردند تا پرسپولیس را ۶ ماه از داشتن مهاجم با کیفیت محروم کنند؟

واقعیت این است که این صحبت‌ها بیش از آنکه توجیه‌های موجهی برای عملکرد چند هفته اخیر پرسپولیس به نظر برسد، فراری رو به جلو است. بیشتر کارشناسان داوری با قطعیت گفته‌اند که بر هم خوردن تعادل عالیشاه در محوطه سپاهان پنالتی نبوده و اما از بازیکن و کادر فنی گرفته تا رسانه‌های این باشگاه، داوری را عامل تساوی خانگی‌شان با سپاهان می‌دانند! غافل از اینکه چه طور تیمی که بدون حتی یک مهاجم پا به زمین می‌گذارد، اندیشه‌ای برای برد دارد؟

پس اگر هنوز ذره‌ای به بازگشت و اوج‌گیری دوباره پرسپولیس ایمان هست، بازیکنان این تیم باید موقع اظهار نظر به آن روزها هم فکر کنند تا دیگران برای موفقیت‌شان شبهه نیاورند! وقتی می‌گوئید دست‌هایی نمی‌خواهند پرسپولیس این فصل قهرمان شود، یعنی در چهار سال گذشته همین دست‌های پشت پرده می‌خواستند که قهرمان شود؟ اگر سرخ‌های پایتخت نمی‌خواهند صحبت‌هایشان را تغییر دهند، پس باید بپذیرند که نسخه «شایستگی فنی» و لفظ «اسپشیال بودن» در مقایسه با سایر تیم‌ها "ادعا به وقت مستی" است! امروز اما این پارادوکس‌ها در سخنان پرسپولیسی‌ها، اظهرمن الشمس است.

کد خبر 466759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.