نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و سپاهان

چهار کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و سپاهان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان و پرسپولیس عصر امروز سه‌شنبه - ۱۶ دی ماه - در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار نزدیک و نفس‌گیر نتیجه‌ای را در برداشت و بدون آنکه گلی از خط دروازه‌ها رد شود، با تساوی به پایان رسید. داوری این مسابقه را اشکان خورشیدی عهده‌دار بود که البته با مشکل چندان خاصی روبرو نشد و به جز یکی دو برخورد در محوطه که داور هر دو را خطایی تشخیص نداد، اتفاقی خاصی در میدان نیافتاد. البته همین موضوع باعث شد تا گل‌محمدی تساوی را گردن داور بیاندازد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حسین عسگری و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین نوید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن کیروش در کورس با سید جلال

در دقیقه ۲۰ کیروش استنلی که قصد داشت به درون باکس پرسپولیس بزند، با کاپیتان این تیم کورس گذاشت و به زمین افتاد که خورشیدی دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: ادامه بازی درست بود.

عسگری: خطا نبود و داور نیز به درستی ادامه بازی داد.

سلیمانی: کیروش استنلی درون محوطه سرنگون شد و اشکان خورشیدی نتوانست صحنه را ببیند چون سید جلال حسینی با دست خطا کرد و هل داد. در صورتی که خورشیدی پشت به صحنه بود و امکان دید نداشت در نتیجه داور پشت دروازه باید به او کمک می‌کرد چرا که مسلط‌تر بود.

مظفری: سید جلال حسینی خطایی انجام نداد و داور تصمیم درستی گرفت.

برهم خوردن تعادل عالیشاه در محوطه سپاهان

سرخ‌پوشان که در اواسط نیمه دوم در حال یورش به سمت دروازه نیازمند بودند، دقیقه ۶۹ موقعیت مناسبی به دست آوردند. دفاع سپاهان توپ را از نورالهی که تک به تک بود زد و در ادامه، عالیشاه که می‌خواست کار را تمام کند، با برخوردی که با گولسیانی داشت نقش بر زمین شد و با وجود اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: در شلوغی محوطه جریمه که همه روی هم ریختند، اتفاقی نیافتاد و پنالتی نبود.

عسگری: چون پا خود عالیشاه به مدافع خورده و به زمین افتاد، خطایی نبود.

سلیمانی: مدافع سپاهان با بی‌احتیاطی روی پا عالیشاه زد و در اینجا نیز داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.

مظفری: بازیکن سپاهان مرتکب خطا نشد و داور درست تصمیم گرفت.‌

کارت‌های زرد و قرمز

اشکان خورشیدی در طول مسابقه الکلاسیکو تنها دو بار دست به جیب شد و این کارت‌ها، تنها سهم طلایی‌پوشان اصفهانی شد و پرسپولیسی‌ها بدون دریافت هیچ اخطاری راهی دربی هفته آینده شدند.

رودنیل: اخطارهایی که داور نشان داد درست بودند. کارت زردی که به گل محمدی داد نیز صحیح بود.

عسگری: اخطارهای داور درست بودند. اولین اخطاری که به کیروش داد چون با استوک روی کفش حریف گذاشت و داور نزدیک، خیلی خوب بود. همچنین به بازیکن شماره ۳۱ سپاهان نیز با استوک روی پا بازیکن پرسپولیس گذاشت و می‌توانست کارت بگیرد که داور آن صحنه را ندید. کمک‌ها نیز مشکل خاصی نداشتند.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: بازی خیلی نفس‌گیری به ویژه در نیمه دوم بود. تصمیم داور در خصوص اعلام خطاها درست بود. اشکان خورشیدی باید مقداری مدریتش بر بازی را در نیمه دوم و به ویژه ۲۰ دقیقه پایانی بیشتر می‌کرد چون حساسیت بازی به گونه‌ای بود که هر دو تیم برای برد تلاش می‌کردند و داور باید مدیریت کرده و اجازه نمی‌داد این قدر خطا پشت سر هم اتفاق بیافتد. خیلی از خطاها را به نفع دو طرف اعلام نکرد که باعث شد کار برایش سخت و مشکل شود اما در اصل به خاطر اینکه مسابقه بسیار سختی بود، می‌توان نمره قبولی به تیم داوری داد.

عسگری: چون بازی حساسی بود و سپاهان و پرسپولیس همواره داستان خودش را دارد، در مجموع قضاوت خوبی بود. از طرف دیگر این مسابقه قبل از دربی بود که حساسیت این دیدار را بیشتر می‌کرد. شانسی که داورها آورده‌اند این است که بازی‌ها بدون تماشاگر انجام می‌شود و فشار چنین مسابقه‌هایی کم است. بازی برخوردهای زیادی داشت و آقای خورشیدی با توجه به اینکه باسابقه‌ترین داور لیگ برتر است، اشتباه آن‌چنانی نداشت.

سلیمانی: اشکان خورشیدی داور باتجربه‌ای بوده و انتظار نیز از او بالا است و باید قضاوت خیلی خوبی را داشته باشد. به دلیل همین انتظار همه دوست دارند در هر برخوردی اعلام تصمیم بکند. هر چند برخوردها بیشتر در وسط زمین بود و آقای خورشیدی مرتکب چند اشتباه شد. چون یک پنالتی برای هر سمت گرفته نشد، تصمیم‌ها عادلانه بود اما قضاوت نامطلوب محسوب می‌شود.

مظفری: تیم داوری عملکرد خوبی داشت.

کد خبر 466711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.