تجهیز ستاد مدیریت بحران شهرداری لشت نشا

شهردار لشت نشا از انجام تمهیدات لازم و آماده سازی ستاد عملیات بحران این نهاد در شرایط نامناسب جوی بر اساس هشدارهای هواشناسی خبر داد.

سیدحسن میرهاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما تعداد ۳۰ نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری لشت نشا براساس هشدارهای هواشناسی در حالت آماده باش هستند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در زمان هشدار قرمز هواشناسی جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری لشت نشا به سرعت تشکیل و نیروها چارت بندی و شیفت بندی می‌شود و با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

شهردار لشت نشا عنوان کرد: شهرداری در هنگام بارش برف با استفاده از یک دستگاه لودر، یک دستگاه بیل بکهو و چهار دستگاه ماشین آلات سنگین معابر این شهر را پاکسازی و بازگشایی می‌کند.

میرهاشمی ادامه داد: اتاقی ویژه بحران برای استقرار نیروها و نگهداری تجهیزات در شهرداری تدارک دیده شده، سوخت گازوئیل به اندازه کافی برای ماشین آلات خریداری و ذخیره شده و اکنون در حال تهیه نمک مورد نیاز برای جلوگیری از یخبندان معابر در زمان بارش برف هستیم.

وی اضافه کرد: با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در لشت نشا ماشین آلات سنگین در اختیار دارند هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در زمان بارش برف به شهرداری کمک کنند.

شهردار لشت نشا یادآور شد: در بارش برف سنگین سال گذشته علیرغم مسدود شدن تعدادی از جاده‌های شهرهای همجوار، با تمهیدات مدیریت شهری لشت نشا هیچ یک از معابر اصلی این شهر حتی به مدت یک دقیقه بسته نشد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فضای سبز شهرداری لشت نشا ۸۰ درصد هرس درختان پرخطر فضای سبز شهری را انجام داده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی مابقی درختان نیز به سرعت هرس خواهد شد.

میرهاشمی یادآور شد: در ابتدای آغاز بکار مدیریت شهری در دوره پنجم رودخانه بزرگ اوشمک را با حجم بالایی لایه روبی کردیم. اما در حال حاضر مشکلی که با آن مواجه هستیم در مسیر رودخانه در روستای فخرآباد و زیباکنار وجود تعدادی سد کلهام که با چوب یا نی ساخته می‌شود و در انتهای آن قفسی تعبیه شده که صیادان غیرمجاز آن را در مسیر بستر رودخانه قرار داده و در زمان مهاجرت ماهی‌ها به بالادست در قفس گرفتار شده و در بارندگی شدید باعث جلوگیری از جریان آب و طغیان رودخانه و آبگرفتگی مناطق مسکونی و معابر می‌شود.

وی ادامه داد: در بارندگی اخیر وجود این سدها باعث طغیان رودخانه اوشمک و آبگرفتگی شدید حدود یک کیلومتر از جاده زیباکنار و مرغداری‌های روستاهای فخرآباد و چالکش لات شد و مرغداران این منطقه را دچار خسارات زیادی کرد.

شهردار لشت نشا اضافه کرد: با پی گیری های مدیریت شهری و مکاتبات بخشداری لشت نشا، مقرر شد تا به زودی مأموران حفاظت محیط زیست منطقه سدهای ماهیگیری را از مسیر رودخانه اوشمک جمع آوری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر لشت نشا در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 466528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.