سرقت از حساب بانکی با خرید شارژ از درگاه جعلی

فردی که با راه‌اندازی درگاه جعلی پرداخت الکترونیک بالغ بر ۳۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند سرقت کرده بود در عملیات کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر دستگیر شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا براتی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خمینی‌شهر مبنی بر سرقت از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس در فضای مجازی، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس فتا فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد مال باخته به قصد خرید شارژ از طریق گوشی موبایل خود اقدام به وارد کردن اطلاعات حساب خود نموده که در همان لحظه مبلغ ۳۰ میلیون ریال از کارت بانکی وی برداشت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان طی بررسی‌ها و انجام اقدامات علمی و تخصصی انجام شده هویت فردی که با ایجاد یک درگاه جعلی دست به این سرقت زده بود را به دست آورده و در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی عنوان کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان رمز دوم خود را در اختیار دیگران قرار نداده و به‌صورت دوره‌ای رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند و حتماً ارسال پیامک از بانک خود را فعال و در صورت انجام تراکنش‌های ناشناس از حساب سریعاً رمز اول و دوم کارت‌بانکی خود را تغییر دهند.

کد خبر 466432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.