درگیری در صحن علنی و واکنش عضو شورای شهر تبریز

محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز درباره حواشی جلسه دیروز شورا و درگیری لفظی با محمدحسین اسوتچی عضو دیگر شورا بر سر حقوق کارگران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدزاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف و عزیز تبریز غیور
با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هم چنین سالگرد سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش، بر خود لازم دانستم توضیحاتی در مورد اتفاقات و حواشی به وجود آمده در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و بحثی که میان بنده و همکار عزیزم جناب آقای اسوتچی رد و بدل شد خدمتتان عرض‌نمایم.

در ابتدا باید این نکته را یادآوری نمایم که یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم من در شورای پنجم مسئله کارگران عزیز و خدوم مجموعه شهرداری بوده و خواهد بود.

آنچنان که مستحضر هستید از همان روزهای نخستین شورای دوره پنجم تا به امروز در جلسات علنی شورای شهر در تذکرات و سخنرانی میان دستور شورا، مکرر و بارها در مورد مسائلی همچون تبدیل وضعیت کارکنان و کارگران شهرداری تبریز، همسان سازی و حتی افزایش حقوق این عزیزان و اعتراض به عدم پرداخت و یا تأخیر پرداخت حقوق کارکنان سخن گفته و بدون شک تا آخرین روز شورای پنجم نیز سخن خواهم گفت و این اطمینان را به شما می‌دهم که به همراه همکاران عزیزم در مجموعه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با پیگیر مسائل این عزیزان و زحمتکشان
شهرداری تبریز خواهیم بود.

اما در مورد حواشی امروز جلسه شورا که به اشتباه و متأسفانه دچار سو برداشت‌های شد باید عرض کنم که بنده ارادت خاصی به جناب آقای اسوتچی دارم و تمامی صحبت‌ها و تذکرات ایشان در مورد پرداخت به موقع کارگران خدوم شهرداری تبریز با جان و دل قبول دارم و همانطور که اشاره کردم یکی از دغدغه‌ها و مسائلی که چندین بار پیگیری کرده ام همان بحث پرداخت حقوق این قشر تلاشگر می‌باشد لیکن بحث و اعتراض من به تذکرات بی نتیجه این گونه مسائل مربوط می‌شود.

بنده بر این باور هستم که باید تمامی اعضای شورا با وحدت رویه و اتحاد و فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و گرایشات فکری در تلاش برای حل و فصل مشکل کارگران شهرداری بر آییم نه اینکه بدون حصول نتیجه‌ای خاص فقط و فقط در جلسات به انحای مختلف اعتراض کنیم و تذکر بدهیم.

اگر تا به امروز این عضو عزیز و با سابقه‌ی ما در شورای شهر تبریز به جای این قبیل اعتراضات با دیگر اعضای شورا و مجموعه شهرداری همدل و همراه درصدد تدوین قانونی مستحکم و قابل اجرا برای این گونه مسائل و مشکلات در سال‌های گذاشته بودند شاید امروز شاهد این مشکلات عدیده و ناعدالتی در پرداخت حقوق‌ها در شهرداری تبریز نبودیم و بدون شک امروز کارگران شهرداری دیگر این مشکلات را نداشتند.

مردم شریف تبریز به ویژه کارکنان و کارگران عزیز شهرداری تبریز بنده خود را به عنوان نماینده و خادم شما در پارلمان شهری میدانم و این جایگاه و شأن را در شورای شهر جایگاهی بسیار ارزشمند و مقدس می‌دانم. بنده به عنوان عضو کوچکی از شورای شهر تبریز تمام هم و غم خود برای حل و رفع مشکلات شهری و هم چنین مشکلات شما کارگران عزیز است.

اینکه در برخی رسانه‌ها از اعتراض من به ناحق با عناوینی چون دفاع از شهردار تبریز و… استفاده نمایند را به هیچ عنوان قبول ندارم زیرا که بنده در بسیاری از جلسات در دفاع از حق مردم و موکلین عزیزم مقابل شهردار ایستاده و اعتراض خود را بیان کرده ام و بدون شک و با جرأت این را می‌گویم من در مقام عضو شورا برای حل مشکلات مردم و احقاق حق مردم و شهروندان با هیچ کسی عهد اخوت نبسته‌ام.

البته باید به این موضوع نیز اشاره نمایم که شورای شهر محل بحث و گفتگو و تبادل نظارت مختلف و متفاوت است آنچه مهم و واضح است این است که تمامی این بحث‌ها و اختلاف نظرها برای رفاه و آسایش مردم و به ویژه کارگران می‌باشد.
بدون شک همگی در بسیاری از مسائل همانند مشکلات کارگران، هم عقیده و هم فکر هستیم ولی نحوه بیان و اعتراض‌ها متفاوت می‌باشد. در آخر برای تمامی همکاران گرانقدر و عزیزم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

محرم محمد زاده (محرم عمی) "

کد خبر 466430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.