مجلس یادبود آیت الله مصباح یزدی در نجف اشرف برگزار می شود

مجلس یادبود آیت الله مصباح یزدی از سوی نمایندگی مقام معظم رهبری در نجف اشرف برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، دفتر نماینده مقام معظم رهبری در عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت درگذشت آیت الله مصباح یزدی اعلام کرد که به همین مناسبت مراسم گرامیداشت و یادبودی را فردا (سه شنبه) در شهر نجف اشراف برگزار خواهد کرد.

در پیام تسلیت آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق که نسخه‌ای از آن امروز در اختیار دفتر ایرنا در بغداد قرار گرفت، آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی، فقیه آگاه، فیلسوف عارف، دانشمند فرزانه، مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی موجب تأسف فراوان گردید.

آن مرحوم شخصیتی بود که در تمام گام‌های تحقق و تداوم انقلاب سهم بسزایی داشت و یاری وفادار برای مقام ولایت و مدافع ارزشهای انقلاب بود، این اندیشمند بزرگ و با اخلاص سپری استوار و خستگی ناپذیر در برابر شبهه افکنان و خناسانی بود که تمامیت اسلام وانقلاب را هدف گرفته بودند و هم اکنون بسیاری از چهره‌های درخشان علمی دست پرورده این بزرگوار می‌باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق در این پیام تسلیت افزود: این جانب مصیبت فقدان آن عزیز را به محضر رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام دامت ظلالهم و حوزه‌های علمیه مخصوصاً حوزه نجف اشرف و قم مقدسه و همچنین خدمت خانواده محترم و مریدان آن مرحوم تسلیت عرض نموده، و از خداوند رحمان جهت بازماندگان صبر و سلوان و أجر بلا حسبان و برای آن مرحوم رحمت بی پایان مسألت می‌نمایم.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دیماه دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 466420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.