آلودگی هوا اثرات منفی و عمیقی بر رشد کودکان دارد

یک متخصص کودکان در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر رشد کودکان و نسل‌های آینده، همکاری برای کنترل آلودگی هوا و تاثیرات منفی آن بر انسان توضیحاتی ارائه داد.

مهدی سالک متخصص بیماری‌های کودکان و یکی از پزشکان امضا کننده نامه به استاندار اصفهان درباره آلودگی هوا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تأثیرات آلودگی هوا بر سلامت کودکان و اطفال محرز است و برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند بسیار آسیب‌زا است و آلاینده‌های هوا باعث ابتلا به سرطان هم خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط بحرانی که بیماری کرونا ایجاد کرده و محدودیت‌های اعمال شده سبب بروز افسردگی و اضطراب در افراد شده و آلودگی هوا نیز وضعیت موجود را تشدید می‌کند و بر روحیه افراد تأثیرات منفی می‌گذارد و افراد را پرخاشگر و عصبی می‌کند.

این متخصص بیماری‌های کودکان با اشاره به سردردهایی که آلودگی هوا عامل ایجاد آن است، اضافه کرد: بررسی وضعیت افرادی که با سردرد مراجعه می‌کنند، نشان دهنده تأثیر آلودگی هوا بر بدن انسان است و سلامت افراد را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

وی توضیح داد: آلودگی هوا اثرات منفی و عمیقی بر رشد کودکان، مغز کودکان و خلق و خوی آن‌ها خواهد داشت و ممکن است این اثرات در نسل‌های آینده خود را نشان دهد.

سالک گفت: باید با همکاری همه جانبه از طرف مسئولان و مردم به کنترل و مدیریت آلودگی هوا پرداخته شود تا بتوان شرایط موجود را تغییر داد، باید علت‌های آلودگی هوا در اصفهان مشخص شده و درباره نوع سوختی که صنایع و نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند نیز شفاف سازی شود.

کد خبر 466358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.