آزادی ۲۰۲ زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح شهید سلیمانی

ستاد دیه کشور از آزادی تعداد ۲۰۲ زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح «نذر آزادی برای سردار آسمانی» خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این طرح که با شعار «آزادی در سایه آزادگی» برگزار شد به همت خیران نوع دوست دوازده استان زمینه آزادی ۱۹۶ بدهکار مالی ناشی از جرایم غیر کلاهبرداری و شش محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

کرمان و خوزستان در صدر استان‌های فعال آزادی زندانیان

در این طرح خیران استان کرمان با همیاری جمعی از بسیجیان و همکاری رئیس کل دادگستری و دادستان استان با آزاد کردن ۶۳ محبوس نیازمند در رأس فهرست آزادی قرار گرفته و در رتبه بعد مردم شریف استان خوزستان قرار دارند که در دو مرحله زمینه آزادی ۶۰ بدهکار مالی را با رقم بدهی بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فراهم نمودند.

نیکوکاران استان‌های یزد و فارس نیز هر کدام با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی با تسهیل شرایط آزادی موجبات رهایی ۱۳ محکوم غیرعمدی را فراهم نمودند تا در این پویش خداپسندانه از جهت تعداد آزادی رتبه سوم را به خود اختصاص دهند.

۹ تا ۱۹ دی ماه پویش آزادی زندانیان غیربزهکار

نهادهای فعال فرهنگی، بویژه پایگاه‌های بسیج همه ساله از ۹ تا ۱۹ دی ماه در قالب بزرگداشت دهه بصیرت به تبلیغات میدانی و نصب تابلوهای خیابانی می‌پرداختند که امسال با شیوع ویروس کرونا و تقارن این ایام با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عمده برنامه‌ها معطوف به برپایی پویش و طرح‌های مومنانه‌ای چون آزادی زندانیان غیر بزهکار شد.

چنانچه مردم دیار کریمان روز گذشته (۱۴ دی ماه) در زادگاه سردار سپاه اسلام به یمن سال‌های پرخیری که حاج قاسم عزتمندانه در بین ما زیست، با حضور بر مزار شهید زمینه آزادی ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان کرمان را فراهم نمودند.

آزادی زندانیان غیرعمد از سوی نمایندگی‌های ستاد دیه در سراسر کشور معطوف به ایام خاصی از سال نیست. روز گذشته هرچند بر حسب رسالت این نهاد حمایتی، کم یا زیاد تقریباً تمامی استان‌ها برنامه آزادی زندانی داشتند، اما در خصوص استان‌هایی که با محوریت تکریم مقام شهید والامقام سردار سلیمانی اقدام به برپایی طرح‌های حبس‌زدا اقدام کردند می‌توان به استان‌های ایلام، قزوین، اصفهان، اردبیل، مازندران، بوشهر و خراسان جنوبی اشاره داشت که افزون بر آزادی‌های صورت گرفته در کرمان، خوزستان، یزد و فارس، خیران این مناطق با تکریم مقام شهید سلیمانی در مجموع سبب آزادی ۸۱ زندانی واجد شرایط را فراهم نمودند.

کد خبر 466344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.