علت اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تعارض منافع است

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این‌که علت اجرانشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تعارض منافع پزشکان سیاست‌گذار در وزارت بهداشت است، گفت: اجرای این قانون باعث کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، فریدون مرادی، درباره چرایی اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کشور اظهار کرد: علت اجرا نشدن این قانون، تضاد منافع پزشکانی است که در سیاست گذاری در وزارت بهداشت نقش دارند.

وی مدعی شد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بودجه زیادی نمی‌خواهد.

مرادی در پاسخ به این سوال که چرا اجرای این قانون نیازمند بودجه زیادی نیست، تصریح کرد: زیرا در زمان حاضر مثلاً در اورژانس بیمارستان، پزشک متخصص طب اورژانس بیمار را ویزیت می‌کند و دستورات لازم را می‌نویسد و پرستاران این دستورات را اجرا می‌کنند اما بخش عمده پول این خدمات به پزشکان پرداخت می‌شود. درواقع حق‌الزحمه پرستاران به جیب پزشکان می‌رود؛ قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری چندین سال است که تصویب شده اما وزارت بهداشت نسبت به اجرای آن اقدام نمی‌کند.

وی با بیان این‌که اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باعث کاهش هزینه ارائه خدمت می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این قانون باعث کاهش هزینه خدمات درمانی برای بیماران و سازمان‌های بیمه‌گر خواهد شد. برای مثال پانسمان، آنژیوکت زدن، سونداژ و … اگر با تعرفه پرستاری حساب شود هزینه کمتری دارد.

وی به تسنیم گفت: سازمان‌های بیمه‌گر با نظارت بر اجرای این قانون می‌توانند از تخلفات احتمالی جلوگیری کنند.

کد خبر 466312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.