واکنش رهبر شیعیان پاکستان به قتل ۱۱ معدنچی در ایالت بلوچستان

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان درپی قتل فجیع ۱۱ معدنچی متعلق به جامعه شیعیان "هزاره" در ایالت بلوچستان، از دولت این کشور خواست تا با عوامل اصلی این اقدام تروریستی و موج جدید تحرکات عناصر تکفیری قاطعانه برخورد کند.

به گزارش ایمنا، قتل ۱۱ معدنچی در منطقه "مچ" واقع در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان که امروز به دست ربایندگان مسلح ناشناس صورت گرفت، واکنش شدید جامعه سیاسی و مذهبی این کشور را برانگیخت.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت قتل معدنچیان را برعهده نگرفته است اما دولت پاکستان عناصر تروریستی وابسته به خارج را در این عملیات مقصر می‌داند و همزمان جامعه شیعیان نیز گروه‌های تکفیری را عامل پشت صحنه این حادثه می‌دانند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان در پاکستان در واکنش به قتل فجیع معدنچیانی که همگی به شیعیان «هزاره» در ایالت بلوچستان تعلق داشتند، از دولت عمران‌خان نخست وزیر پاکستان خواست تا با عوامل این اقدام تروریستی با قدرت و شدت برخورد کند.

علامه «ناصر عباس جعفری» امروز در بیانیه‌ای ربایش معدنچیان بی‌گناه و قتل وحشیانه آنان به دست عناصر تروریست تکفیری را به شدت محکوم کرد.

علامه جعفری رهبر برجسته شیعیان پاکستان ضمن اعلام حمایت از تجمع اعتراضی در کویته در محکومیت قتل هدفمند معدنچیان شیعه، هشدار داد که اگر دولت پاکستان به خواسته‌های جامعه شیعیان هزاره مبنی بر بازداشت و مجازات اقدام تروریستی امروز و تأمین امنیت برای سایر افراد جامعه، عمل نکند از فردا تجمعات اعتراضی در سراسر این کشور برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: ارتش پاکستان و سایر نهادهای امنیتی و مجریان قانون باید به حرکت درآیند و اجازه ندهند صلح و آرامش ایالت بلوچستان بازیچه دست تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری شود.

کد خبر 466221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.