مدیریت زیرزمینی پسماندها در یونان

مقامات رسمی سالونیک، کلانشهری در یونان باستان، از روش جالبی برای مدیریت پسماندهای شهری بهره خواهند گرفت؛ سطل زباله‌های جدید شهری در زیر زمین قرار می‌گیرد تا تلاش برای بازیافت مواد زائد به طور قابل توجهی افزایش یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین سطل زباله‌های زیرزمینی سالونیک، هفته گذشته به طور آزمایشی در بعضی از نقاط شهر نصب شد که در پی آن شهردار اعلام کرد به زودی این کانتینرهای جدید برای بازیافت ضایعات سراسر شهر را فرا خواهد گرفت. بدون شک، این نوآوری، نقش مهمی در مبارزه شهر علیه مواد آلاینده هوا ایفا خواهد کرد و شهروندان را به مدیریت هرچه بهتر پسماندها سوق خواهد داد. جالب است بدانید که سالونیک پیش از این نیز یکی از موفق‌ترین شهرهای اروپایی در زمینه بازیافت مواد زائد و حفاظت از محیط زیست بوده است که با این روش جدید، به جایگاه بالاتری در این زمینه دست خواهد یافت.

شهردار سالونیک قول داده است در مدت زمانی کمتر از یک سال، پروژه فوق را در سراسر شهر پیاده کند و امیدوار است که به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور و حتی جهان عمل کند. از آنجا که بحران آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی مشکل مشترک بین اغلب کشورهای جهان است بدون شک، نصب سطل آشغال‌های زیرزمینی به روندی عادی سراسر نقاط دنیا تبدیل خواهد شد. این کار می‌تواند نقش مهمی در کاهش انباشته شدن مواد زائد و حتی بروز اقتصاد مدور از طریق بازیافت مواد قابل استفاده ایفا کند.

مقامات رسمی سالونیک از سال‌ها پیش، پروژه نصب سطل‌های زیرزمینی را طراحی کرده بودند که در هفته گذشته به طور آزمایشی بخشی از آن را به اتمام رساندند. البته شهردار سالونیک متعهد شده است که اقدامات وی و تیم همراهش برای کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی، تنها به کانتینرهای زیرزمینی ختم نخواهد شد، بلکه در آینده‌ای نزدیک، نوآوری‌های جالب‌تری را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

کد خبر 466147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.