گلایه هاشمی از توجه دیرهنگام به پیشنهادات شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد به بی توجهی مسئولان دولتی به پیشنهادات شورا گفت: امیدواریم در شرایطی که تلفات کرونا در تهران ظرف یکماه از ۲۰۰ نفر به ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است، این کاهش با افزایش قربانیان آلودگی هوا به خصوص در بین بیماران و سالمندان جبران نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به درگذشت آیت الله مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح فارغ از دیدگاه‌ها و نظرات خاص ایشان، عمری را صرف تحصیل، تحقیق، تألیف و تربیت شاگردان کرد.

وی با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: زندگی سراسر مجاهدت و نحوه شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی، ایشان را تبدیل به یکی از سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور و پیوند دهنده سلایق و دیدگاه‌های متنوع کرده است.

هاشمی ادامه داد: صیانت از این سرمایه ملی، وظیفه همه ماست و نباید با رفتارهای سلیقه‌ای، جناحی و قشری موجب شویم که این سرمایه هزینه منافع سیاسی شخص یا گروهی خاص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تشدید آلودگی هوا در روزهای اخیر و افزایش غلظت آلاینده‌هایی نظیر دی اکسید گوگرد گفت: لازم است که در مورد تشدید آلودگی هوای تهران به مسئولان ذیربط تذکر داده شود، براساس بررسی‌های شده توسط کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای شهر تهران، استفاده از سوخت‌های پر گوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تأثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته‌ و غلظت دی اکسید گوگرد طی هفته گذشته در هوای تهران دو برابر شده است، مدیریت شهری، اختیار برای ایجاد محدودیت و کنترل آنها ندارد و با وجود درخواست‌ها و تذکرات، هنوز از سوی مسئولان مربوطه نسبت به آن تصمیم‌گیری‌های لازم نشده است.

هاشمی افزود: امیدواریم در شرایطی که تلفات کرونا در تهران با موافقت دیرهنگام با محدودیت‌های درخواست شده توسط شورای شهر ظرف یک ماه از ۲۰۰ نفر به ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است، این کاهش با افزایش قربانیان آلودگی هوا بخصوص در بیماران، سالمندان و کودکان جبران نشود.

کد خبر 466060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.