افزایش کیفیت مواد غذایی به کمک فناوری نانو

یک شرکت فناور در حوزه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی برای افزایش کیفیت تولیدات و فرآورده‌های غذایی خدماتی ارائه می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روزها تولیدات صنعت غذا بیش از حجم و فناوری تولید، باید از ویژگی مهم کیفیت برخوردار باشد.

ایستا صنعت وطن، شرکتی است که با ارائه خدمات فناورانه در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، کیفیت این تولیدات را سنجش می‌کند. آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی این مجموعه فناور خدمات خود را در حوزه آنالیز مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، آب و خاک، مشخصه‌یابی نانومواد، میکروبیولوژی و آنالیزهای دستگاهی ارائه می‌کند.

بخش اعظم فعالیت‌های این شرکت در حوزه نانوفناوری است و تولید انواع نانوذرات مغناطیسی مگنتیت شناسنامه‌دار شامل مگنتیت پایدارسازی شده، عاملدار شده، اصلاح سطح شده، زیست عامل‌دار شده و پرینت شده با مولکول الگوی موردنظر از جمله محصولات مورد نظر در این شرکت است.

فائزه کاشانیان با بیان این‌که خدمات ارائه شده بر اساس استانداردهای ملی ایران دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: دانش‌آموختگان و متخصصان این مجموعه آزمایشگاهی تلاش دارند تا خدمات مطلوب و کارآمد را در اختیار اعضای هیئت علمی، دانشجویان، صنایع و فناوران دانش‌بنیان قرار دهند.

ارائه خدمات پرشمار و متنوع آزمایشگاهی

این فعال فناور با بیان این‌که عمده خدمات آزمایشگاهی در حوزه سنجش کیفیت و سلامت مواد غذایی است عنوان کرد: به طور میانگین و در هر ماه ۳۰ تا ۵۰ نمونه آزمایشگاهی برای انجام تست‌های میکروبی و شیمی و آنالیز دستگاهی پذیرش می‌شود که عمده درخواست‌کنندگان، دانشجویان و افراد حقیقی هستند.

مدیر آزمایشگاه ایستا صنعت وطن، با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی، پژوهشی، انجام تحقیقات کاربردی و ارتباط با صنایع گفت: علاوه بر آنالیزهای آزمایشگاهی، تولید فرمول، بهینه‌سازی روش‌های تولید، انتخاب مواد پیشرفته‌تر در تولیدات سنتی و صنایع قدیمی به کمک نخبگان و پژوهشگران استانی از دیگر فعالیت‌های این مجموعه آزمایشگاهی و فناور به شمار می‌رود.

مدیر آزمایشگاه شرکت ایستا صنعت وطن به تولید بیش از ۱۳ نوع نانو ماده و مواد پائین دستی و بالادستی در شرکت ایستا وطن صنعت اشاره کرد و گفت: ارائه نانومواد و پیش‌ماده‌های آن‌ها، مشخصه‌یابی و ارائه مشاوره و هم‌چنین عاملدار و زیست عاملدارکردن نانومواد، آموزش علوم نانو و فناوری‌های نانو در سطوح مختلف و برای علاقمندان از دیگر فعالیت‌های این مجموعه فناور به شمار می‌رود.

کاشانیان با اشاره به فعالیت متخصصان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در آزمایشگاه شرکت ایستا صنعت وطن گفت: این مجموعه از توانمندی ۶ تحصیل کرده مقطع دکتری بهره می‌برد که در رشته‌های نانوزیست‌فناوری، بی و شیمی، شیمی، نانو مواد، فیزیک، نساجی پلیمر و دیگر حوزه‌های فناوری دانش‌آموخته‌اند.

ارائه دوره‌های آموزشی مجازی در حوزه نانو فناوری

این فعال حوزه آزمایشگاهی با اشاره به دوره‌های تدریس شده با رویکرد افزایش مهارت و تخصص فعالان محیط‌های آزمایشگاهی گفت: مخاطبان اصلی این دوره‌ها، دانشجویان و فعالان دانش‌بنیان هستند.

وی ادامه داد: دوره آموزشی با عنوان سلامت ایمنی و بهداشت در محیط آزمایشگاهی و پژوهشی منطبق با استاندارهای فنی و حرفه‌ای در ۲۰ ساعت ارائه شده است.

این فعال فناور با اشاره به فناوری‌های پیشرفته‌ای که در حوزه تولید مواد غذا به سنجش کیفی کمک می‌کنند، گفت: متخصصان این شرکت با روش‌های فناورانه و نوآور تلاش می‌کنند این روش‌ها را در پیشرفت صنعت مواد غذایی، آرایشی بهداشتی و سلامت جامعه به کار ببندند.

کد خبر 466057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.