آیا نیروگاه‌های اصفهان از مازوت استفاده می‌کنند؟

مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید منتظری اصفهان گفت: موضوع استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها در استان اصفهان صحت ندارد زیرا در هیچ یک از نیروگاه‌های این استان که شامل نیروگاه شهید منتظری و اسلام آباد درچه است، اجازه‌ای برای استفاده از مازوت وجود نداشته و سوخت هر دو نیروگاه گاز است.

مجید خدامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری اظهار کرد: اکنون در حدود هفت سال است که شیرهای ورودی مازوت این نیروگاه پلمب شده و این مجموعه از هیچ سوخت مازوتی استفاده نکرده است.

وی افزود: در روزهای گذشته نیز مسئولان استانداری اصفهان، اداره کل محیط زیست و مراجع قضائی از این نیروگاه بازدید کرده و پلمب بودن شیرهای مازوت به تأیید آنها رسید.

مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید منتظری گفت: فقط مقام قضائی می‌تواند دستور فک پلمب را بدهد و مسئولان نیروگاه نمی‌توانند شخصاً تصمیمی در این رابطه اتخاذ کنند. موضوع استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها در استان اصفهان صحت ندارد، زیرا در هیچ‌یک از نیروگاه‌های این استان که شامل نیروگاه شهید منتظری و اسلام آباد درچه است، اجازه‌ای برای استفاده از مازوت وجود نداشته و سوخت هر دو نیروگاه گاز است.

خدامی افزود: با آغاز فصل زمستان سوخت نیروگاه که گاز طبیعی است، به بیش از ۵۰ درصد میزان قبلی کاهش یافته و اکنون در حدود سه میلیون متر مکعب در روز است، بنابراین به ناچار کاهش تولید داشته‌ایم که این موضوع هر ساله با توجه به اولویت مصارف خانگی است.

مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید منتظری گفت: بهترین سوخت برای نیروگاه‌ها، گاز است چرا که در صورت استفاده از مازوت تجهیزات نیروگاه آسیب می‌بیند در نتیجه این کار هزینه بر بوده و صرفه اقتصادی ندارد.

کد خبر 466054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر زمانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    در نیروگاههای دیگر مثلا دو نیروگاه در ذوب آهن و یا در صنایع جانبی چطور؟؟؟ آیا اینها نیز سوخت مازوت ندارند ؟.؟