بازاریان با منش خود با تعطیلی اصناف کنار آمدند/ ارایه وام ۱۴ درصد کمکی به اصناف نمی کند

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: ۱۲ درصد از میزان سرایت کرونا به واسطه اصناف است، اما متاسفانه چون راه‌کار دیگری وجود ندارد متولیان امور اصناف را به عنوان تابلو اعلان خطر تعطیل می‌کنند تا بقیه بخش‌ها خطر کرونا را احساس کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جهانگیری بعدازظهر امروز - شنبه ۱۳ دی ماه- در نشست خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار کرد: بیشترین آسیب ناشی از ویروس کرونا به اصناف، کسبه و بازاریان وارد شد؛ اگر بخواهیم بعد از جامعه پزشکی که بیشترین فشار را با شیوع همه‌گیری کرونا متحمل شد از جامعه دیگر نام ببریم می‌توان به اصناف و بازاریان اشاره کرد که بدون یک ریال کمک دولتی و با هزینه خود کسب و کارشان را تعطیل کردند.

وی در مورد کمک‌هایی که به اصناف در دوران کرونا پرداخت شد، تصریح کرد: حمایت‌های صنفی که برای کمک به اصناف صورت گرفت مانند یک مُسکن تأثیر کوتاه مدتی در معیشت اصناف ایفا کرد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود:. کمک‌هایی مانند تأخیر در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در بهبود شرایط اصناف کمکی نمی‌کند؛ در کل کمکی که از جانب دولت موجب کاهش ضرر و زیان بازاریان شده باشد اتفاق نیفتاده است و این خود بازاریان بوده‌اند که با منش خود با مسئله تعطیلی صنوف کنار آمده‌اند.

جهانگیری افزود: ۱۲ درصد از میزان سرایت کرونا به واسطه اصناف است، اما متأسفانه چون راه‌کار دیگری وجود ندارد متولیان امور اصناف را به عنوان تابلو اعلان خطر تعطیل می‌کنند تا بقیه بخش‌ها خطر کرونا را احساس کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص کمک به اصناف اعلام شده است که وام ۱۴ درصد را به اصناف پرداخت می‌کنند اما شخصی که واحد صنفی آن تعطیل و ورشکست شده است با گرفتن این وام بدهی خود را بیشتر نمی‌کند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: راه حل این است که وام پرداخت شده به اصناف دارای استراحت باشد تا اصناف بتوانند صنف خود را در این مدت استراحت راه اندازی کنند و توانایی بازپرداخت آن را پیدا کنند.

کد خبر 465978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.