فریدن پتانسیل خوبی در ایجاد نهالستان‌های مثمر و غیرمثمر دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن گفت: فریدن نخستین شهرستان‌ استان در ایجاد نهالستان با گونه‌های درختی از نوع مثمر و غیرمثمر است که به منظور افزایش سازگاری محیطی و با شرایط اقلیمی منطقه به انجام رسیده است.

حسین کرکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی از اولویت‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن است، اظهار کرد: قانونگذار حقوق ذینفعان را محفوظ نگه داشته است و هر زمان افرادی پیدا شوند که با ارائه اسناد و مدارک نسبت به اجرای قانون اعتراضی داشته باشند، می‌توانند از طریق کمیسیون‌های مربوطه و مراجع ذیصلاح نسبت به طرح دعوی و اعتراض اقدام کنند و با تعامل، همفکری و پیگیری و کمک منابع طبیعی رفع مشکل کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن افزود: اگر در سنوات گذشته و سهواً در حق مردم اجحاف شده است، ما مسئول هستیم که آن را پیگیری و به سرانجام برسانیم و با رعایت حقوق عامه و دولت در حقیقت حق را به ذی‌حقان بدهیم.

کرکوندی با اشاره به استقبال شهروندان فریدنی به پویش درختکاری در سال‌های اخیر، تصریح کرد: فریدن جزو نخستین شهرستان‌های استان اصفهان در ایجاد نهالستان با گونه‌های درختی از نوع مثمر و غیرمثمر است که به منظور افزایش سازگاری محیطی و با شرایط اقلیمی منطقه به انجام رسیده است.

وی تأکید کرد: بهترین راهکار این است که خودمان کشت و تولید نهال را انجام دهیم و در این راستا قدم‌های خوبی برداشته شده است و این آمادگی را داریم که با افرادی که زمین‌های کشاورزی مستعد و منابع آبی پایدار در اختیار دارند، قرارداد تولید نهال منعقد کنیم و با مساعدت استان علاوه بر تولید چوب مورد نیاز منطقه و استان، شهرستان فریدن را به قطب تولید نهال صنوبر اصلاح شده و سایر گونه‌های اقتصادی در غرب استان تبدیل کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن افزود: خبر خوب و امیدوار کننده در بحث زراعت چوب که اخیراً توسط سازمان ابلاغ شده است، اینکه متقاضیان زراعت چوب با سطوح بالا می‌توانند علاوه بر دریافت تسهیلات کم بهره و با سه سال مدت زمان تنفس اولیه، نهال رایگان نیز دریافت کنند.

کرکوندی متذکر شد: در بخش توسعه فضای سبز و توزیع نهال از استان نهال‌هایی را پذیرفته‌ایم که سازگاری لازم با شرایط آب و هوایی منطقه فریدن را داشته باشند و خوشبختانه این اقدام در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر نهالستانی در سطح استان فعال و تأمین کننده نهال مورد نیاز شهرستان‌ها است و در چند سال اخیر تلاش کرده تا گونه‌های جنگلی سازگار با منطقه که از نظر آبی نیاز کمتری دارند و در برابر آفات و امراض مقاومت بیشتری دارند را تولید کنند.

کد خبر 465893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.