بدهی شهرداری زنجان به توقف یک پروژه سرمایه‌گذاری منجر شده است

شهردار زنجان گفت: بدهی ۲۰۰ میلیون تومانی شهرداری زنجان به تأمین اجتماعی استان اجرای یک پروژه سرمایه گذاری کلان در این شهر را با مشکل مواجه کرده است که رفع این مهم می‌تواند به شتاب بخشی کار منتهی شود.

به گزارش ایمنا، حبیب ملایی یگانه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداری زنجان برای اجرای یک پروژه مشارکتی در شهرک کارمندان زنجان که سهم آورده شهرداری و سرمایه گذار بالای ۵۰۰ میلیارد تومان است، به دلیل بدهی ۲۰۰ میلیون تومانی به تأمین اجتماعی بیش از یکسال پروژه را متوقف کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا اقداماتی از قبیل درخواست تقسیط بدهی و یا سند شهرداری منطقه ناحیه ۲ ارائه شده و تاکنون این پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی نزدیک به چهار سال معطل مانده است.

شهردار زنجان ادامه داد: بدهی‌های جزئی نباید مشکلاتی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر ایجاد کند، بطوری که هم اکنون بیش از ۳۰ پلاک شهرداری به دلیل همین بدهی‌های اندک توقیف شده و انتظار بر این است که این مهم با راهکارهایی برطرف شود.

یگانه به مصوبه اخیر کمیسیون ماده پنج در خصوص جابجایی حریم دکل‌های برق اشاره کرد و افزود: در این ارتباط زمینی متعلق به دولت در حریم دکل‌های برق شهر زنجان واقع شده که اداره کل راه و شهرسازی استان با جابجایی و استقرار آن در معبر عمومی و خیابانی که جزو سهم تبصره سه ماده اصلاحی شهرداری است، نسبت به آزاد سازی محل اقدام و تمامی اراضی را به ادارات دولتی واگذار کرده که حتی یک مترمربع به شهرداری تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: شهرداری در این خصوص نامه‌ای به استانداری ارسال کرده تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و اجحافی در حقوق مردم شهر رخ ندهد.

شهردار زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه دکل‌های برق در وسط خیایان ۳۵ متری مستقر شده در آینده محدودیت‌هایی را به لحاظ بصری ایجاد می‌کند و حتی در صورت استفاده و ایجاد حمل و نقل نظیر بی آر تی، مسیر قطار شهری هزینه‌های میلیاردی را بر جای می‌گذارد.

یگانه افزود: اینکه یک اداره دولتی بخواهد نسبت به آزاد سازی این کار اقدام کند و یک متر مربع در اختیار شهرداری قرار ندهد، این کار ناخوشایند بوده و حتی سایر املاک متعلق به دولت نیز همین رویه برقرار است، که طبق تبصره ۱۰۱ اصلاحی تصریح می‌کند که اراضی دولتی هم شامل بحث تفکیک می‌شود.

وی اظهار کرد: به تازگی نیز اراضی که توسط دولت تفکیک می‌شود مسیر ماده ۱۰۱ را کنار گذاشته و این مهم از طریق اراضی دولتی طبق تبصره ۱۱ قانون زمین شهری انجام می‌شود که در واقع از حق و حقوق شهرداری فرار می‌کنند که چنین کاری درست نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 465872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.